Monday 28 August 2017

[Video Akar umbi PKR desak adakan Kongres Khas] Sebanyak 57 peratus golongan muda sertai Bersatu.

Isnin, 28 Ogos 2017

Sebanyak 57 peratus golongan muda sertai Bersatu, kata Syed Saddiq

Ketua Armada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mendedahkan sebanyak 57 peratus ahli parti itu dikalangan golongan muda berusia di bawah 35 tahun.
Katanya, ia adalah satu pencapaian yang amat membanggakan sebagai sebuah parti baharu dalam usaha menarik golongan muda menyertai parti itu.
"Setakat semalam 57 peratus ahli Bersatu dikalangan golongan muda. Kalau nak harapkan Umno tidak akan dapat peratus sebanyak itu.
"Dalam Majlis Pimpinan Tertinggi sahaja kita ada 7 wakil anak muda. Ini merupakan sokongan yang besar berbanding apa yang pernah diberikan oleh Umno dahulu. Bahkan  anak muda daripada Bersatu juga turut diberikan peluang dalam jawatankuasa Pakatan Harapan ," ujarnya.
Beliau berucap pada majlis anjuran Armada Bersatu dalam program "Fund Rising Dinner" yang diadakan di Gombak semalam.
Menurut Syed Saddiq sembilan agenda yang digariskan dalam Wawasan 2020 dilihat agak tersasar  daripada Transformasi Nasional 2050 (TN50)  tetapi ia  akan menjadi sebahagian dasar dalam Pakatan Harapan kelak sekiranya berjaya menawan Putrajaya.
" Kita nak masukkan input-input daripada sembilan agenda yang pernah digariskan dalam Wawasan 2020 itu untuk dilaksanakan sepenuhnya dalam tempoh dua tahun ini jika Pakatan Harapan menguasai Putrajaya kelak.
"Antaranya kita mahu memperkasakan suara-suara golongan wanita, NGO dan profesional ," ujarnya.
Beliau turut memaklumkan sesi perbincangan dikalangan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) dan profesional lain akan diadakan pada bulan hadapan yang mana Armada akan mengetuai sesi perbincangan tersebut bersama pimpinan dalam Pakatan Harapan.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena