Sunday 13 August 2017

[Video 'Mereka memang nak cederakan Tun M' & Cubaan membuat kacau] 'Suspek berniat cederakan Dr M diberi baju percuma'.

Isnin, 14 Ogos 2017






'Suspek berniat cederakan Dr M diberi baju percuma'
Baju T ARMADA Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) telah diedarkan secara percuma di kalangan pihak yang membuat provokasi sebelum bermulanya program Nothing to Hide 2.0 di Shah Alam.
Ketua ARMADA Syed Saddiq Abdul Rahman mendakwa, tujuan baju T itu diedarkan adalah bagi membolehkan pihak yang ingin membuat provokasi masuk ke dalam program anjuran mereka itu.
Malah, Syed Saddiq juga mendakwa, tujuan mereka hadir ke program berkenaan adalah untuk mencederakan Pengerusi BERSATU Tun Dr Mahathir Mohamad.
"Ada (unsur) sabotaj sistematik. Elemen itu kami rasa dan kami percaya ditujukan untuk sabotaj program ini dan mencederakan Tun Mahathir Mohamad.
"Selepas itu, daripada siasatan awal polis, mereka ini (yang membuat provokasi) memakai baju ARMADA tetapi bukan baju rasmi. Kenapa kami katakan (sedemikian), sambil lari mereka terus tanggalkan baju ARMADA.
"Itu amat jelas sistematiknya sabotaj itu. Melalui siasatan awal, mereka diberi baju secara percuma," katanya pada sidang media selepas program berkenaan dibatalkan.
Timbunan baju T berwarna merah yang didakwa dipakai oleh pihak yang membuat provokasi turut dibawa pada sidang media berkenaan.
Program Nothing to Hide 2.0 hari ini diadakan di Dewan Raja Muda Musa, Shah Alam.
Ia sepatutnya bermula pada jam 3 petang dan berakhir pada jam 6 petang
Penyokong BERSATU kemudian menahan tiga individu yang membuat kacau pada program berkenaan. Mereka yang ditangkap dilihat mengalami beberapa kesan pukulan.
Dua daripada tiga individu itu mengenakan baju T ARMADA BERSATU dan diserahkan kepada pihak polis.
Polis kemudian berkata, ketiga-tiga suspek berusia 17 hingga 19 tahun.
Acara yang bermula jam 3 petang itu bertukar menjadi kecoh pada kira-kira jam 5.30 petang ketika Mahathir menjawab soalan daripada hadirin.
Ketika bekas perdana menteri itu menjawab soalan mengenai peristiwa Memali, sepasang selipar telah dilemparkan kearahnya.
Ia diikuti oleh beberapa objek lain termasuk botol, kerusi dan suar.
Bagaimanapun, dipercayai tiada sebarang objek berkenaan yang mengenai Mahathir dan pasukan keselamatan kemudian bergegas melindungi negarawan tersebut.
Pergelutan kemudian berlaku apabila penyokong BERSATU cuba untuk menangkap individu yang membuat provokasi yang kemudiannya ia turut berlarutan sehingga ke luar dewan.
Bagaimanapun, tidak dapat dipastikan berapa ramai individu yang cedera dalam kekecohan berkenaan.
Syed Saddiq berkata, sekurang-kurangnya seorang hadirin mengalami kecederaan di kepala selepas terkena 'kerusi terbang'.
Syed Saddiq turut melahirkan rasa terima kasih kepada salah seorang sukarelawan DAP berbangsa Cina bernama Daniel Low yang menolong seorang hadirin Melayu.
"Tapi seorang insan mulia, dia bukan lari ke belakang atau tidak berbuat apa-apa, saya nampak seseorang jatuh, dia (sukarelawan DAP) tarik tangan orang itu, kerusi kena kepala dia."
Malaysiakini juga mendapati, sekurang-kurangnya seorang wartawan dilaporkan mengalami kecederaan di lutut semasa kekecohan itu.
Mahathir dilaporkan tidak mengalami sebarang kecederaan.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena