Tuesday 15 August 2017

[Video Tergempar! Politik BANGSAT & SAMSENG cuba bunuh Tun Dr M, mari kita bangkit bersama tolak UmnoBN!] Walaupun dipimpin ‘orang tua’, Bersatu berjaya tarik anak muda.

Selasa, 15 Ogos 2017

Walaupun dipimpin ‘orang tua’, Bersatu berjaya tarik anak muda

Walaupun dipimpin ‘orang tua’, Bersatu berjaya tarik anak muda

Gandingan 3M, Dr Mahathir Mohamad, Muhyiddin Yassin dan Mukhriz berjaya menarik golongan muda menyertai Bersatu. – Gambar fail The Malaysian Insight, 15 Ogos, 2017.

BAGI sebuah parti yang diasaskan oleh Dr Mahathir Mohamad yang berusia 92 tahun dan Muhyiddin Yassin, 70, sebagai presiden, Bersatu memeranjatkan kerana berjaya menarik penyertaan ramai anak muda.
Parti yang akan menyambut ulang tahun pertamanya bulan ini sudah mempunyai lebih 200,000 ahli dan 55% daripadanya terdiri daripada golongan muda.
Karisma dan pembangunan yang dibawa Dr Mahathir di Malaysia semasa jadi perdana menteri antara 1981 hingga 2003 antara “magnet” yang menarik golongan muda menyertai Bersatu.
Abdul Mutalib Hasan, 26, bekas ahli Umno, menyertai Bersatu kerana merasakan parti itu sebagai landasan untuk memperjuangkan kebenaran.
“Saya ahli Umno dahulu tetapi sekarang dilihat parti Umno hanya menolong Presiden Najib Razak dan pemimpin mereka sahaja.
“Rakyat? Anak muda? Mereka hanya akan cari empat tahun sekali,” kata Mutalib kepada The Malaysian Insight.
Graduan institut pengajian tinggi awam yang bekerja sebagai jurutera itu berkata, gandingan 3M (Mahathir, Muhyiddin, Mukhriz) antara faktor yang menarik beliau menyertai Bersatu.
“Mukhriz Mahathir ketika menjawat jawatan menteri besar Kedah dilihat sebagai 'yang bekerja'.
“Banyak idea tercetus antaranya Lapangan Terbang Antarabangsa Kulim dan lain-lain lagi. Pemimpin sebeginilah yang anak muda perlukan,” katanya merujuk kepada timbalan presiden Bersatu.
Muhamad Hanif Abdul Latif, 34, dari Kedah pula tertarik dengan Bersatu kerana parti itu memberikan peluang kepada golongan muda untuk bersuara dan berdikari.
“Di samping itu golongan muda mendapat peluang tunjuk ajar daripada pemimpin-pemimpin senior dalam Bersatu yang sudah lama berkecimpung dalam politik,” katanya yang bekerja di sebuah kilang sebagai jurutera elektrik.
Sebelum ini, Hanif tidak pernah menyertai mana-mana parti politik tetapi kini menyertai Bersatu kerana ingin memperjuangkan agama, bangsa dan tanah air.
Sementara Mohd Iqbal Amel Hamzah, 27, merasakan Bersatu ada keunikannya tersendiri dan dilihat “suci dan ikhlas”.
“Dua pemimpin utama Bersatu dibuang daripada kerajaan kerana memperjuangkan nasib rakyat,” katanya merujuk kepada Muhyiddin dan Mukhriz yang dibuang daripada pentadbiran Najib kerana mengkritik skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB).
“Apa lagi alasan untuk saya tidak sertai Bersatu?”

TMI

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena