Monday 21 August 2017

[Video Jangan Buang Masa Pujuk Parti Yg 'Sekejap berpeluk ke kanan, Sekejap berbelit ke kiri'] PAS, PEMBANGKANG YANG TIDAK MAHU PEMBANGKANG MENANG PILIHANRAYA! Apa pulak sampai begitu jadinya? Tidakkah ia pelik?

Selasa, 22 Ogos 2017

Foto Suara Rakyat.

Biar Gambar Berbicara..

MASIH INGAT..
"Selama 55 tahun kita berjuang nak tenggelamkan Umno, apabila Umno hampir lemas kenapa kita nak pergi tolong..?" -Allahyarham Tok Guru Nik Abdul Aziz.

Kami di SR menyokong penuh kenyataan Allahyarham TGNA utk menentang Umno..

TETAPI slps ketiadaan Allahyarham TGNA, PAS kini sudah... dot dot dot

~ Al-Fatihah buat Allahyarham Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. Semoga Allah SWT sentiasa mencucuri rahmat ke atas rohnya dan menempatkan Allahyarham di kalangan orang-orang yang beriman.



PAS, PEMBANGKANG YANG TIDAK MAHU PEMBANGKANG MENANG PILIHANRAYA


Selama ini, di sebalik sikap berbaik-baik dengan UMNO dan kerajaan, malah berbaju sedondon, makan sehidang dan mencari teh tarik sampa ke London, Pas tetap mengatakan hasrat sebenar mereka ialah tetap untuk menumbangkan BN dalam pilihanraya akan datang.

Tetapi, kali ini pendirian sebenar Pas semakin sukar untuk dinafikan dan ia dinyatakan sendiri oleh Presidennya, Hadi Awang melalui sebuah wawancara dengan akhbar arus perdana milik UMNO dan kerajaan.


Kata orang, sudah terang lagi bersuluh sikap dan pendirian Pas melalui apa yang diluahkan oleh Hadi sendiri ini.

Pas adalah parti pembangkang. Walaupun tidak bersama Pakatan Harapan, mereka sebaliknya menubuhkan Gagasan Sejahtera bersama  beberapa parti kecil yang lain. Kononnya sebagai alternatif kepada BN dan Pakatan Harapan.

Selayaknya, sebagai parti pembangkang, Pas harus bertindak dengan watak yang jujur sebagai pembangkang, bukan mengajak rakyat menolak sesama pembangkang.

Kalau sebagai pembangkang, tetapi mengajak rakyat menolak pembangkang, bermakna Pas bukan saja mahukan rakyat menolak Pakatan Harapan, tetapi juga mahu pengundi mengenepikan sama Gagasan Sejahtera yang diterajuinya sendiri.

Maknanya juga, walaupun sebagai pembangkang, Pas dengan sendirinya hanya mahukan UMNO, BN dan Najib Razak terus kekal berkuasa selepas PRU 14 akan datang.


Apa pulak sampai begitu jadinya? Tidakkah ia pelik?

Apakah yang menyebabkan Pas sampai begitu sekali jauh melencong perjuangannya sekarang ini?

Hmmmm....

Kemudian, tanpa segan silu pula Hadi Awang mengatakan beliau hanya menyambung perjuangan Almarhum Nik Aziz Nik Mat dalam perkara ini.

Kecuali mungkin Nik Abduh, siapakah lagi agaknya yang mahu percaya apa yang dikatakan Hadi itu? 

Dan kenapa sampai Hadi terpaksa menjual nama Nik Aziz yang sudah meninggal dunia dalam hal ini?
(ShahbudinHusin 20/08/2017)

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena