Sunday, 16 July 2017

[Video 2 Gadis Remaja Bertumbuk Di Ipoh Parade Macam Pesta Jadi Viral] Umno Terperanjat Dengan Berita Ini.

Isnin, 17 Julai 2017
2 Gadis Remaja Bertumbuk Di Ipoh Parade Macam Pesta.
Video ini semakin menjadi viral dari seorang pengguna Facebook bernama Teyra Locaa. Ia menunjukkan rakaman sekumpulan remaja menonton aksi pergaduhan dua lawan dari remaja wanita.
Menurut sumber, perlawanan tersebut diadakan di Ipoh Parade dan melibatkan remaja berusia 12 hingga 15 tahun. Bukan sahaja lelaki, malah budak perempuan juga ramai yang menyertainya. Melalui video tersebut dua remaja ini saling menarik sambil disorak oleh budak lelaki yang berkerumun di situ.
Bagai sudah tidak ada perasaan malu atau segan, baju remaja perempuan yang terlibat tertarik dan menampakkan sebahagian dari perutnya. Perlawanan ibarat seperti pertunjukkan ‘Ayam Laga”, di mana ia seolah-olah seperti sebuah persembahan yang menyeronokkan.
Image result for Foto Pakatan Harapan

Umno Terperanjat Dengan Berita Ini

Barisan kepimpinan Pakatan Harapan (PH) yang diumumkan Khamis lalu selepas lama dinantikan membuktikan tanggapan kononnya DAP akan memonopoli pakatan pembangkang itu meleset, demikian menurut seorang penganalisis politik.

Bercakap kepada FMT, Prof Madya Awang Azman Pawi dari Univeriti Malaya berkata, struktur kepimpinan dengan PKR dan PPBM mengetuai barisan kepimpinan, menggabarkan dominasi pemimpin Melayu, dengan jawatan ketua umum, pengerusi, presiden dan 2 daripada 3 timbalan presiden diperuntukkan kepada orang Melayu.

Ini menurut beliau, akan meyakinkan pengundi-pengundi Melayu konservatif yang mungkin takut penguasaan orang bukan Melayu dalam PH.

Pengkritik-pengkritik sentiasa menyuarakan fakta DAP, yang merupakan parti pembangkang terbesar dari segi kerusi Parlimen, akan menjadi “pemimpin sebenar” PH manakala parti gabungan yang lain hanya “pengikut”.

Selepas mesyuarat majlis presiden Khamis lalu, PH mengumumkan pemimpin PKR yang dipenjarakan Datuk Seri Anwar Ibrahim dilantik sebagai ketua umum sementara bekas ketuanya, Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai pengerusi.

Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail, Presiden PKR dan isteri Anwar, diumumkan sebagai presiden. Beliau akan dibantu 3 timbalan – Tan Sri Muhyiddin Yassin (Presiden PPBM), Lim Guan Eng (Setiausaha Agung DAP) dan Mohamad Sabu (Presiden Amanah).

Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Azmin Ali dan rakannya dari PPBM, Datuk Seri Mukhriz Mahathir pula sebagai naib presiden bersama Pengerusi DAP Sarawak, Chong Chieng Jen dan Timbalan Presiden Amanah, Salahuddin Ayub.

Bekas timbalan menteri Datuk Saifuddin Abdullah dilantik sebagai ketua setiausaha, manakala ahli Parlimen DAP, M. Kula Segaran dilantik bendahari.

Dalam kenyataan bersama dibacakan Dr Mahathir, gabungan itu turut mengumumkan akan mengemukakan permohonan baru untuk mendapatkan pengampunan bagi Anwar, yang kini dilarang bertanding sebagai calon pilihan raya selepas dijatuhkan hukuman 5 tahun penjara pada 2015.

“Permohonan yang dikemukakan mengikut proses undang-undang ini, dengan perkenan…Yang di-Pertuan Agong, akan membolehkan Anwar kembali mengambil bahagian semula dalam politik negara sepenuhnya,” kata kenyataan itu.

Awang Azman juga berkata, barisan kepimpinan memberi gambaran tentang bagaimana kerajaan pembangkang kelihatan seperti jika PH berjaya merampas Putrajaya dari Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14).

“Jika anda melihat struktur, seseorang boleh menganggap yang Anwar akan menjadi perdana menteri sebaik sahaja dia dibebaskan dari penjara dan menerima pengampunan.

“Pada masa ini, Dr Mahathir akan memegang jawatan tersebut dengan Muhyiddin sebagai timbalan perdana menteri.”

Anwar, 69, sedang menjalani hukuman penjara 5 tahun di Penjara Sungai Buloh berhubung kesalahan meliwat, dan tidak akan dapat bertanding dalam PRU14 yang perlu diadakan sebelum 24 Ogos 2018.

Awang Azman berkata kombinasi Dr Mahathir, Anwar dan Muhyddin adalah pasukan terbaik untuk menerajui pembangkang dalam PRU14.

Menurut beliau, barisan kepimpinan PH akan menyebabkan “panik” dalam Umno memandangkan 2 bekas mantan pemimpin Umno kini bekerjasama untuk memimpin pembangkang.

Sementara itu, Ahli Parlimen PKR Kelana Jaya Wong Chen berkata, kesimpulan barisan itu berjaya menyelesaikan krisis kuasa sejak 2 bulan lalu.

Kata beliau, perkembangan itu juga menunjukkan sokongan jelas yang Anwar sebagai pemimpin utama, sebagaimana majoriti ahli-ahli Parlimen PH inginkan.

Katanya, kedudukan Dr Mahathir sebagai pengerusi juga memberi isyarat penting tentang peranan PPBM dalam memerangi kubu Umno.

“Kami menjangka GE14 menjadi persaingan yang sangat sengit dan Anwar dan Dr Mahathir bersama-sama sangat penting.

“Paling penting, dengan adanya Anwar dan Dr Mahathir dapat membantu (sokongan) parti-parti Sabah dan Sarawak berpindah ke Pakatan Harapan sekiranya senario parlimen tergantung disaksikan.”

Pun begitu, Institut Demokrasi dan Hal Ehwal Ekonomi (Ideas) melahirkan keprihatinan pihaknya ekoran kurang wakil belia dan wanita dalam struktur kepimpinan PH.

“Melihat kepada barisan presiden, saya tidak dapat membantu tetapi hanya memikirkan barisan ikonik daripada kalangan ‘The Who: Meet the new boss, same as the old boss’,” kata pengurus hubungan luar Ideas, Azrul Mohd Khalib.

“Kekurangan wakil belia dan wanita dalam barisan ini adalah sesuatu yang bermasalah. Umur purata adalah 61 tahun dengan yang paling muda Chong Chieng Jen berusia 46 tahun yang menyegarkan. Wan Azizah adalah satu-satunya wanita.”

Azrul berkata, banyak negara sedang berusaha untuk mengukuhkan agenda pembaharuan dengan mempunyai orang muda dalam barisan kepimpinan.

Bagaimanapun katanya, persepsi dan mesej yang dihantar oleh pimpinan PH adalah pemimpin muda tidak boleh dipercayai, dan pemimpin-pemimpin lama – yang terdiri daripada lelaki – mahu kekal di barisan hadapan, dan agenda itu akan menjadi cerita lama yang sama, lagu lama yang sama.

Justeru katanya, persekitaran itu tidak baik untuk mereka yang mencari perubahan dan mengharapkan pembaharuan dan arah baharu untuk negara, terutamanya bagi golongan muda Malaysia yang kebanyakannya merupakan pengundi baru.

“Jika PH berharap dapat meningkatkan jumlah pengundi di kalangan pengundi muda dan mendapat sokongan mereka, mereka memerlukan wajah-wajah baharu yang boleh memberi inspirasi, bercakap dalam bahasa mereka dan tidak takut kepada perubahan.” - fmt
Posted by 

2 comments:

eyang said...

PERMISI,,,MOHON MAAF,WAJIB LAPOR YANG PUNYA GROUP UNTUK POSTING DI GROUP ANDA CUMA MAU BERBAGI CERITA KISAH NYATA ,,,assalamu'alaikum warrohmatullohi wabarookaatuh...
Saya pendatang baru di grup ini ingin mengucapkan terima kasih banyak kepada NYI,RATU,HARISBAYA karna berkat bantuan Nombor togel 4D yang NYI-RATU berikan ternyata benar-benar TEMBUS 100% 4D dan alhamdulillah saya menang angka sebanyak Rp 500 juta Dalam 5 putaran dalam bentuk uang Indonesia saya menang banyak karna saya pasang angka NYI,RATU,HARISBA dari 5 bandar di TAIWAN,saya tidak tau harus berbuat apa untuk membalas kebaikan NYI-RATU,awalnya saya kurang yakin dengan angka yang NYI-RATU berikan ternyata alhamdulillah saya menang 4D lagi dan kalau boleh saya jujur NYI,RATU,HARISBAYA sudah berapa banyak peramal/dukun di internet yang saya hubungi tidak ada satupun yang tembus malahan hutang-hutang saya bertambah banyak tapi dengan bantuan NYI-RATU kini kehidupan saya jauh lebih sukses dari pada sebelumnya, alhamdulillah saya ada rencana pulang kampung karna sudah 7 tahun jadi TKW TAIWAN tidak perna pulang ke indonesia, ini karna bantuan NYI-RATU saya akan pulang ketemu semua keluarga saya itu semua berkat bantuan saya ingatkan kepada teman2 Tki dan Tkw tidak ada dukun yg bisa menangdingi kesaktian NYI,RATU,HARISBAYA,"INGAT" didunia ini tidak ada yg tidak mungkin selama lafadz "kun fa ya kun" selalu dalam genggaman Allah, maka cukuplah dengan berkata "JADILAH MAKA TERJADILAH"
SYARATNYA : ANDA HARUS SERIUS.
silahkan anda hubungi-NYI,RATU,HARISBAYA
di nomor :-08-52-88-81-87-59 :saya sudah buktikan dalam 5X putaran ini tidak perna meleset dan saya pastikan anda tidak akan kecewa dan anda jangan mudah tergiur dengan janji-janji saatnya kita perlu bukti cuma NYI-RATU-yang menjamin Jackpot 100% kemenangan.kalau mau bukti hubungi sekarang,
BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RITUAL ,,,,,,
2D.3D.4D.5D.6D
angka GHOIB:SINGAPURA
angka GHOIB:HONGKONG
angka GHOIB:MALAYSIA
angka GHOIB:LAOS
angka GHOIB:SIDNEY
angka GHOIB:CAMBODIA
angka GHOIB:CHINA
angka GHOIB:KOREA
angka GHOIB:ARAB SAUDI
angka GHOIB:BRUNEI DARUSSALAM
angka GHOIB:TAIWAN
angka GHOIB:THAILAND

Blogger said...

Ever wanted to get free Google+ Circles?
Did you know you can get them ON AUTO-PILOT AND ABSOLUTELY FREE by using Like 4 Like?

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena