Monday 24 July 2017

[Video Puluhan ribu akan sertai demo 'anti kleptokrasi' 14 Okt] PKR, DAP, AMANAH dan BERSATU akan hadir & disokong Warisan... Pas pula belum menerima sebarang jemputan katanya.

Selasa, 25 Julai 2017

Puluhan ribu akan sertai demo 'anti kleptokrasi' 14 Okt


Pakatan Harapan (HARAPAN) hari ini mengumumkan untuk mengadakan satu himpunan raksasa pada 14 Oktober depan.
Pengerusi HARAPAN Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, himpunan yang diberi nama 'Sayang Malaysia Hapuskan Kleptokrasi' itu akan diadakan di Padang Timur, Petaling Jaya.
Sebelum ini, ahli parlimen DAP Tony Pua berkata himpunan itu diharap mampu memberi orang ramai kefahaman mengenai isu 1MDB.
"Kita akan lancar kempen berkenaan 'Sayang Malaysia Hapuskan Kleptokrasi' dan kita akan adakan satu himpunan raksasa pada 14 Oktober.
"Bertempat di Padang Timur," kata Mahathir pada sidang media di Pejabat Ketua Pembangkang di Parlimen hari ini.
Ditanya mengenai jangkaan kehadiran pada himpunan berkenaan, Mahathir berkata: "Puluhan ribu".
Himpunan berkenaan adalah susualan reaksi terhadap saman sivil terbaru Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat berkaitan isu 1MDB.
Malah, Malaysiakini sebelum ini melaporkan, himpunan berkenaan itu juga sebagai langkah untuk mendekati rakyat dengan isu 1MDB.
Perhimpunan itu akan dihadiri oleh PKR, DAP, Parti Amanah Negara (AMANAH) dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).
Parti Warisan Sabah yang diketuai bekas naib presiden Umno Datuk Seri Mohd Shafie Apdal turut menyokong himpunan tersebut.
Bagaimanapun, kumpulan pemantau pilihan raya BERSIH masih belum memutuskan sama ada akan menyertai himpunan anti-kleptokrasi berkenaan manakala PAS pula mendakwa mereka belum menerima sebarang jemputanberhubung perhimpunan itu.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena