Monday 24 July 2017

[Video TERKINI, Lebih 30 Soalan 1MDB Dari PH Ditolak, Bukti Najib Takut!] 'Kalau bukan di Parlimen, mahu bahas 1MDB di mana lagi?'

Isnin, 24 Julai 2017

Foto Suara Rakyat.
Inilah Malaysia ku...

Wajah sebenar Speaker Dewan Rakyat di sebuah negara yg dah merdeka hampir 60 tahun..

Jangankan nak usul apatahlagi bahas & lulus usul2 berkaitan #1MDB dlm parlimen, nak kemuka soalan 1MDB pon ditolak mentah2.

TETAPI JIKA NAK LULUS CUKAI2 BARU (seperti Cukai Pelancongan) UNTUK RAKYAT, SATU MALAM SAJA TANPA BAHAS PON BOLEH PULA GELOJOH PANTAS DILULUSKANNYA !!

'Kalau bukan di Parlimen, mahu bahas 1MDB di mana lagi?'

Mujahid Yusof Rawa
Ahli Parlimen Parit Buntar, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa kesal apabila Parlimen enggan memberi sebarang penjelasan berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB).
Beliau berkata, pertanyaannya hari ini yang bersifat umum juga tidak mendapat respons sewajarnya pada ketika seluruh dunia sudah mengetahui isu 1MDB.
"Malah, soalan saya bukan secara khusus tentang 1MDB tetapi lebih kepada minta Perdana Menteri menyatakan apakah respon kerajaan terhadap saman sivil perolehan oleh DOJ kerajaan Amerika dalam kes 1MDB.
"Kami (pembangkang) hanya tanya soalan mudah apa respon kerajaan tapi apa yang kita dapat dalam dewan yang memalukan pada pagi ini, 'satu pertanyaan itu tidak boleh dikeluarkan dengan tujuan hendak mendapatkan buah fikiran dewan.
"Nak dapat buah fikiran mana lagi? Dia (Kerajaan) kata tidak ada masalah lagi. Isu 1MDB ini misal-misal sahaja?
"Parlimen sendiri tiada kuasa untuk membicarakan satu perkara yang menjatuhkan reputasi negara. Kepada siapa dan di mana kami mahu bahas?" soalnya dalam sidang media di lobi Parlimen hari ini.
Sehubungan itu, beliau menganggap Parlimen Malaysia sudah tidak lagi bebas untuk menyelesaikan maruah negara yang tercemar.
"Ini (Isu 1MDB) bukan soal pembangkang. Ini soal negara yang dimalukan," tegasnya yang dalam sidang dewan sebelum itu turut menggesa anggota Parlimen BN supaya bersifat terbuka.
Mengulas lanjut, Naib Presiden Amanah itu berkata, pembangkang tidak akan membiarkan maruah negara berterusan diaibkan di peringkat antarabangsa.
"Kalau betul ada campur tangan asing lagilah kena bincang dalam Parlimen. Kita pun mahu jaga negara kita juga. Parlimen Malaysia memalukan dunia bukan sekadar rakyat Malaysia," tambah Mujahid lagi.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena