Monday 10 July 2017

[Video Rosmah dendang lagu 'Pandang-Pandang Jeling-Jeling' & Mukhriz pula berasa 'meluat'] 'Huse (Husam) Kuasa 10' Yes, Husam for MB! Siasat MB Kelantan berkaitan jualan token cryptocurrency.

Isnin, 10 Julai 2017


Foto Suara Rakyat.
Pemimpin islam-Umno sebegini boleh dilantik sbg Senator ??!

Tak heranlah jika Azwan Bro skrg ini bermati-matian jilat bodek Najib setelah beliau dinamakan oleh Najib sbg Ahli Dewan Negara bergelar Senator pd akhir tahun lps.

#YouhelpMeIHelpYou

Pemuda Amanah mahu MB Kelantan disiasat berkait jualan token cryptocurrency

 | ZIKRI ABDULLAH
Satu laporan polis dibuat oleh ketua pemuda Amanah Kelantan, Hazmi Hassan supaya hubungan kerajaan dengan syarikat yang mengutip wang dengan menjual token cryptocurrency disiasat.

"Saya dengan ini memohon dengan agar disiasat hubungan antara Climate Protectors Sdn. Bhd. dan Ecobit serta kerajaan Kelantan kerana mengikut carian rasmi yang saya buat pemilik Ecobit adalah individu yang sama dengan salah seorang ahli lembaga pengarah Climate Protectors.

"Aktiviti keduanya secara jelas merujuk kepada kelulusan satu juta ekar yang berkenaan di dalam mempromosikan perniagaan cryptocurrency Ecobit yang tiada kelulusan Bank Negara Malaysia (BNM)," kata Hazmi dalam laporannya.

Menurutnya dalam perjanjian pada 9 Januari awal tahun ini, pihak kerajaan negeri menyerahkan kepada Climate Protectors sejuta ekar hutan simpan (HSK) bagi tujuan yang didakwa sebagai program Carbon Climate Change.

"Program ini di bawah inisiatif melindungi alam sekitar daripada pemusnahan hutan dan degradasi (REDD) melibatkan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu yang pernah ditimbulkan dalam sidang Dun Kelantan pada Oktober 2016," katanya.

Pada 17 Februari 2017 katanya, Kementerian Sumber Asli telah mengeluarkan kenyataan mengatakan bahawa perjanjian yang ditandatangani antara kerajaan Kelantan itu yang berhubung inisiatif (REDD) bercanggah dan tidak memenuhi syarat Konvensyen Rangka Kerja Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu mengenai perubahan ilkim (UNFCCC).

"Pada 23 Jun 2017 pula, BNM (Bank Negara Malaysia) menerusi laman webnya menyenaraikan Climate Protectors Sdn Bhd. dan sekutunya Ecobit sebagai beroperasi tanpa kelulusan BNM.

"Semua ini tidak dihiraukan Menteri Besar Kelantan kerana dalam satu majlis sambutan hari raya pada 26 Jun sekali lagi diumumkan penglibatan kerajaan negeri dalam projek tersebut," katanya.
Menurutnya lagi pihak PBB melalui agensinya United Nation Development program (UNDP) pula pada 5 Julai 2017 menafikan penglibatan PBB dalam projek berkenaan.

"Saya secara peribadi telah pergi mencari syarikat berkenaan berdasarkan alamat berdaftar syarikat berkenaan akan tetapi tiada pejabat syarikat berkenaan di alamat yang telah didaftarkan tersebut," katanya.

Menurut Hazmi, bermula 9 April tahun ini, Ecobit mula menggunakan kelulusan sejuta ekar HSK itu dengan mengutip wang orang ramai dengan menjual token atau apa yang didakwa cryptocurrency yang kemudiannya disahkan tidak mendapat kelulusan BNM.

Lebih 30 pemuda Pakatan Harapan turut mengiringi Hazmi untuk menyatakan solidariti bersama beliau ketika membuat laporan itu di Ibu pejabat polis daerah Kota Bharu semaam.



Ketangkasan husam membongkar kecuaian dan salah urus kjaan pas kelantan menjadikan pimpinan negeri itu menikus. Dulu bila wan rahim menyamakan husam dgn 10 adun, lebai2 pas mempersendakannya dgn istilah 'huse kuasa 10'. Tapi hakikatnya begitulah. Atau utk memuaskan hati lebai2 pas itu, kita boleh saja tukar equation tu kepada 'ahmad yaakub punca kuasa (square root) 10'.
Yes, husam for mb!

2 comments:

Blogger said...

If you are looking to BUY bitcoins online, Paxful is the #1 source for bitcoins as it allows buying bitcoins by 100's of payment methods, such as Western Union, MoneyGram, PayPal, Credit Card and even converting your gift cards for bitcoins.

Blogger said...

YoBit lets you to claim FREE COINS from over 100 unique crypto-currencies, you complete a captcha one time and claim as much as coins you need from the available offers.

After you make about 20-30 claims, you complete the captcha and proceed to claiming.

You can click on claim as much as 50 times per one captcha.

The coins will stored in your account, and you can convert them to Bitcoins or any other currency you want.

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena