Monday 17 July 2017

[Video Kerajaan Negeri Melaka yang tidak pandai urus dan Hutang Kerjaan RM900 Juta] GST: GengSukaTipu? Reformasikan sistem, tidak mahu lahir Najib kedua.

Selasa, 18 Julai 2017

Foto Suara Rakyat.
Selepas 2 tahun GST dilaksanakan adakah anda dpt berbelanja lebih seperti sebelum GST itu dilaksanakan ??!

#GST : #GengSukaTipu

#HARAPAN bakal memansuhkan GST kerana hanya menguntungkan kerajaan & kroni bukannya membantu rakyat... malah terus perbodohkan rakyat.

Reformasikan sistem, tidak mahu lahir Najib kedua

Mujahid Yusuf Rawa
Usaha membina semula negara ini bukan sekadar menumbangkan Najib Razak sebaliknya merangkumi langkah mereformasikan sistem dan institusi penting negara, tegas Naib Presiden Parti Amanah Negara (Amanah), Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa.
Menurutnya, kehadiran Tun Mahathir dalam gabungan Pakatan Harapan diterima selepas melalui pelbagai perbincangan sehingga bekas Perdana Menteri itu bersetuju untuk melakukan perubahan tersebut.
"Kita mengatur banyak pertemuan. Tun Mahathir menyatakan mahu menjatuhkan Najib. Kami boleh menerima tetapi kita tidak mahu Najib ditumbangkan lahir Najib kedua.
"Tumbangkan Najib kedua, lahir Najib yang ketiga. Tidak lahir seperti Najib hari ini kalau bukan sistem yang menjadikan Najib hari ini.
"Oleh itu, kalau mahu kita bina semula negara ini, kita bukan sahaja hendak menjatuhkan Najib tetapi kita mahu mereformasikan perundangan, institusi undang-undang dan politik negara ini dengan memperkenalkan politik baru," tegasnya di Tanjong Malim kelmarin.
Berucap sempena siri Jelajah Bina Negara, Dr Mujahid menafikan dakwaan kononnya perjuangan Reformasi 1998 dilupakan ekoran penerimaan terhadap Tun Mahathir dalam gabungan parti pembangkang.
Sebaliknya, Ahli Parlimen Parit Buntar itu menyifatkan iltizam untuk melakukan perubahan secara menyeluruh merupakan tuntutan sejak zaman Reformasi.
"Inilah yang kita mahukan sejak tahun 1998, 1999. Apabila Tun Mahathir menyatakan bersetuju untuk mereformasikan perundangan, kehakiman, pilihan raya, politik pada waktu itu saya dan YB Rafizi bersiap sedia untuk tanda tangan Selamatkan Negara.
"Kami bukan murah hendak jual perjuangan. Kami tahu tangisan air mata otai-otai Reformasi. Ada sebahagian daripada mereka tidak sempat melihat hasil perjuangan ini. Mereka gugur lebih awal. Apa kami tidak punya perasaankah?" soalnya.
Bahkan, Dr Mujahid berkata Datuk Seri Anwar Ibrahim sendiri menjadi orang pertama yang menerima kehadiran Tun Mahathir dalam kesepakatan menentang rejim Umno-BN.
"Kita merasakan ada kekuatan baru yang tidak boleh ditolak oleh sesiapa jika mereka benar-benar ingin menyelamatkan negara ini. Orang pertama yang menghulurkan tangan untuk gabungan itu tidak lain dan tidak bukan pemimpin berjiwa besar, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
"Kita tidak pernah menjangka sejak tahun 1998 dan 1999 ada gelombang yang juga hari ini mahu menyelamatkan negara. Mulanya, tidak mudah untuk menggabungkan kekuatan ini tetapi kita tahu tiada pilihan selain untuk bersatu menentang Umno-BN," tegasnya lagi.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena