Tuesday 18 July 2017

[Video GEMPAR Pilihan Raya Ke 14 Oktober 2017] Pas tidak harus jadi talian hayat Umno-BN, kata PKR.

Selasa, 18 Januari 2017

Foto Suara Rakyat.
Adakah ini bakal terjadi ??!

Peguam Negara ini apa fungsinya utk negara ?

Pas tidak harus jadi talian hayat Umno-BN, kata PKR

 | MOHD ALI HASHIM
Mohd Sharmizan Mohamad Noor
Pas tidak seharusnya menjadi talian hayat bagi memberi nafas kepada Umno-BN yang terbukti semakin tercungap--cungap kepenatan menjelang pilihan raya umum ke-14 (PRU14).
Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Permatang Pauh, Mohd Sharmizan Mohamad Noor (gambar) berkata, semua parti pembangkang sewajarnya menyedari betapa terbebannya rakyat dan negara akibat pelbagai kepincangan pentadbiran Umno-BN.
"Pelbagai isu kontroversi yang membabitkan Umno dan BN amat terserlah dan begitu ketara berlaku di hadapan mata.
"Takkanlah kita masih lagi tidak sedar mengenai cukai barangan dan perkhidmatan (GST) sebanyak 6 peratus yang dikenakan oleh kerajaan termasuklah rakyat miskin dan daif.
"Isu 1 Malaysia Development Berhad (1MDB) telah menghantui pemikiran rakyat setelah seribu satu macam pendedahan penyelewengan dan ketirisan didedahkan hingga kini belum dapat diselesaikan," katanya.
Beliau juga berkata, selain itu isu Felda Global Venture (FGV) masih belum reda dan menjadi krisis yang amat mencurigakan rakyat sehingga kini.
"Terlalu banyak isu termasuklah peningkatan kos sara hidup dengan harga barang yang amat tinggi dan membebankan rakyat.
"Yang miskin bertambah merana dan sengsara, apakah ini pun tidak nampak di hadapan mata kita.
"Apakah kita masih lagi mahu membiarkan Umno dan BN terus menekan rakyat sehinggakan terdapat rakyat yang hidup melarat dan papa kedana?" soalnya lagi.
Oleh itu katanya, perlu ada persefahaman dan permuafakatan yang jelas sebagai asas kepada perjuangan bagi menumbangkan rejim zalim yang sedang menerajui kepimpinan negara tatkala ini.
Tambahnya lagi, matlamat utama rakyat kini adalah bagi menolak kepimpinan Najib serta Umno dan BN dan bukannya bersekongkol dengan mereka.
Malaysia Dateline

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena