Thursday 13 July 2017

[Video Kita Menegaskan Rakyat Sudah Bosan & Mual Dgn Umno] Skandal Kewangan Terbesar Dunia 1MDB & Cabaran debat Dr Zuhdi memalukan Pas.

Khamis, 13 Julai 2017

Foto Suara Rakyat.
Selepas pembongkaran besar-besaran skandal Kewangan Terbesar Dunia 1MDB yg libatkan Najib, Jho Low & kuncu2nya Najib bermati-matian bgtau Jho Low tiada kaitan dengan 1MDB.

TERKINI.. Pendakwaraya di Singapura berkata#JhoLow watak utama dalam siasatan berkaitan#1MDB telah menggunakan wang yang boleh dikesan kepada dana milik kerajaan.

TAHUKAH ANDA.. Bekas pengurus bank yang dipenjarakan, Yeo Jiawei, bersetuju untuk membantu siasatan.

ADAKAH Yeo Jiawei bakal dedahkan & telanjangkan watak2 sebenar spt #MO1 isteri MO1 itu ??!

Cabaran debat Dr Zuhdi memalukan Pas, kata Mahfuz

Ketika dihubungi Malaysia Dateline, Mahfuz melahirkan perasaan terkejut dengan cabaran debat Dr Zuhdi berdasarkan kedudukannya sebagai ahli jawatankuasa Pas Pusat.
"Belum pernah terjadi pemimpin parti mencabar ahli biasa berdebat. Saya tiada apa-apa jawatan dalam parti," kata Mahfuz yang juga bekas naib presiden Pas.
Dalam pemilihan parti baru-baru ini, Mahfuz tidak mempertahankan jawatannya sebagai Yang Dipertua Pas Pokok Sena dan tidak dilantik ke sebarang jawatan oleh Pas negeri dan pusat.
Mahfuz menyifatkan tindakan Dr Zuhdi itu sebagai memalukan Pas dan yakin ia dibuat atas kapasiti individu tanpa pengetahuan ahli-ahli lembaga pengarah PPP.
Menurutnya, sebagai pengarah sebuah agensi penyelidikan dalam Pas, Dr Zuhdi tdak sepatutnya melakukan tindakan yang menjejaskan imej parti.
Malah cabaran debat Dr Zuhdi, katanya mengesahkan persepsi umum bahawa perbezaan pendapat dalam Pas tidak diraikan malah ahli parti hanya perlu mengikut apa juga yang diputuskan pemimpin.
"Persepsi luar ini nampaknya dikukuhkan dengan tindakan Zuhdi," katanya.
Beliau menambah, Dr Zuhdi sepatutnya menumpukan tugas di bidang penyelidikan dan membentangkan hasil penyelidikan kepada pemimpin parti bagi manfaat parti.
Mahfuz turut menjawab sindiran Dr Zuhdi bahawa teguran beliau kerana 'sayangkan parti' dan mempersoalkan adakah ahli yang mengikut arahan secara membuta tuli dianggap sebagai 'sayangkan parti'.
"Saya bukan lakukan serangan terhadap parti seperti didakwa tetapi hanya berikan pendapat yang berbeza agar pemimpin Pas buat perubahan (kepada yang lebih baik)," katanya.
Semalam Dr Zuhdi mencabar Mahfuz yang juga bekas ketua pemuda Pas Pusat untuk berdebat.
Langkah ini kata Zuhdi penting bagi menjernihkan 'kecelaruan' Mahfuz jika benar bekas ketua pemuda Pas itu masih sayangkan parti.
Malah Dr Zuhdi yang menyokong kuat idea perpaduan Pas-Umno melihat ahli parlimen Pas itu semakin galak menjadi 'jurucakap' Pan (Amanah) dan DAP dengan mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang mempertikaikan keputusan pucuk pimpinan Pas.
"Beliau mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang berselindung di bawah nada 'masih sayang kepada Pas' sedangkan tindakannya jelas untuk menyerang Pas. Dengan serangan-serangan tersebut, beliau sebagai MP Pas diyakini tidak lagi akan membawa mesej parti," tegas Dr Zuhdi.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena