Thursday 6 July 2017

[Video Berapa banyak 'selasa depan' lagi nak saman] Hadi cipta persepsi Islam sokong kleptokrasi global.

Khamis, 6 Julai 2017

Image result for Gambar benteng orang asli gua musang

Foto Pakatan Harapan Supporters.

Salam pagi semua, kelantan cipta sejarah, tahukah anda kerajaan PIGs di kelantan

I. LEBUHRAYA RAKYAT - Syarikat Korea menang RM 230 juta saman Kerajaan Kelantan.

2. ORANG ASLI - Menang juga 9361 Hektar tanah & 1000 Hektar tanah Ladang Rakyat.

3. LEMBAH BINJAI - Rakyat menang apabila 4 daripada 5 kampung ditarik balik warta yang ditelah dibuat untuk pengambil alihan, rakyat akan terus berjuang untuk 1 kampung lagi seluas 449 ekar.

4. CARBON CREDIT SEJUTA EKAR - Terbaru Kelantan buat perjanjian projek Carbon Credit seluas hampir Sejuta Ekar, syarikat skammer tersebut telah disenarai hitam oleh Bank Negara Malaysia & Menteri sudah maklum projek UN REDD Kelantan tidak dapat pengiktirafan PBB.

Maksud sebenar Carbon Credit ini adalah projek utk menghasilkan Oksigen, oleh itu ianya bermakna penanaman semula pokok-pokok di kawasan seluas 1 juta ekar, persoalannya ianya di buat secara tender tertutup atau runding terus & tidak di ketahui berapa RM kah jumlahnya, lebih pelik lagi kerajaan PIGs melantik sebuah syarikat skammer yg disenarai hitam oleh BNM utk 
 projek ini..
Dari kiri, Jho Low; pemilik PetroSaudi, Putera Turki, Najib, Rosmah, Nor Ashman, Tarek Obaid dan Nooryana Najwa di atas kapal mewah Tatoosh di perairan selatan Perancis.
keadilandaily
Jangan lawan & kritik kaedah ulamak dunia walaupun dia jual habis ayat-ayat Tuhan demi pertahan Najib sebab nanti pemimpin & walauntanya akan tuduh hina islam hina ulamak pulak nanti.. Syurgakan milik deorang..
Pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang mempersoalkan pendapat Presiden PAS mengenai campur tangan asing berhubung saman sivil yang difailkan Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DOJ) bagi merampas aset yang didakwa dibeli menggunakan wang 1MDB.

Lim berkata pendapat presiden PAS mengenai campur tangan asing membabitkan saman sivil DOJ adalah pelik.
WWW.MALAYSIAKINI.COM

DoJ campur tangan asing: Hadi cipta persepsi Islam sokong kleptokrasi global

Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengelirukan penyokong dan rakyat dengan mencipta persepsi salah, bahawa agama Islam kononnya menyokong Malaysia menjadi “kleptokrasi global”, kata Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang.
Ini berhubung kenyataan Abdul Hadi yang membidas tindakan saman sivil ketiga Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DoJ) mengaitkan 1Malaysia Developent Berhad (1MDB) sebagai campur tangan asing.
“DAP tidak menyokong sebarang campur tangan asing terhadap hal ehwal domestik Malaysia tetapi kita tidak boleh membiarkan negara berterusan menjadi kleptokrasi global.
“DAP berdiri atas pendirian ini kerana tidak ada satu agama pun yang menyokong rasuah dan atau kleptokrasi,” katanya dalam kenyataan, hari ini dilapor Roketkini.
Abdul Hadi  seperti dilaporkan media sebelum ini membantah pihak yang didakwanya konon membuka ruang campur tangan asing dalam kemelut 1MDB.
Timbalan Presidennya Tuan Ibrahim Tuan Man kemudiannya mengeluarkan kenyataan yang bercanggah dengan Abdul Hadi.
“Kegagalan institusi penguatkuasaan negara kita untuk menyiasat dan bersikap telus dalam skandal 1MDB membuka ruang kepada pihak lain yang sudi menyiasat skandal 1MDB,” kata Tuan Ibrahim seperti dilaporkan media.
Tuan Ibrahim dilaporkan turut mahu Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) ditubuhkan bagi menyiasat secara terperinci skandal 1MDB.
Mengulas mengenainya Kit Siang yang juga Ahli Parlimen Gelang Patah, berkata, tindakan Abdul Hadi bersama Umno dalam mengabaikan nilai dan prinsip Islam yang menentang rasuah dan kleptokrasi amat menyedihkan dan dianggap sebagai tragedi politik.
“Setahu saya, Hadi tidak pernah sekalipun menyatakan kebimbangannya terhadap gelaran kleptokrasi yang terpalit terhadap negara ekoran skandal 1MDB yang dicetuskan Najib,” ujarnya.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena