Saturday 1 July 2017

[Video Siapa Bakal PM Pakatan & Apa Yang UMNO Bimbangkan!] Tindakan DoJ...PEMUDA UMNO JANGAN CUBA BODOHKAN RAKYAT.

Ahad, 2 Julai 2017
PEMUDA UMNO JANGAN CUBA BODOHKAN RAKYAT
Foto Parti Amanah Negara.
1. Kenyataan Naib Ketua Pemuda Umno, Khairul Azwan Harun yang mengatakan mengundi Pakatan Harapan dalam pilihan raya yang akan datang bermakna rakyat telah menyokong campur tangan entiti asing terhadap pentadbiran negara dan kemusnahan kepada kedaulatan negara. Ini susulan sokongan secara tidak langsung Pakatan Harapan terhadap tindakan Jabatan Kehakiman Amerika (DoJ) terhadap skandal 1 Malaysia Development Berhad (1MDB).
2. Pemuda AMANAH Nasional menempelak tindakan Pemuda Umno yang cuba menakut-nakutkan rakyat kononnya Amerika telah campur tangan terhadap urusan negara Malaysia. Kenyataan tersebut adalah sangat tidak bertanggungjawab dan lari daripada asas sebenar fakta kes tersebut.
3. Tidak berlaku sebarang campur tangan asing oleh Amerika sebaliknya negara itu bertindak ke atas jenayah pengubahan wang haram yang berlaku di negara tersebut. Secara dasarnya, mana-mana negara sememangnya berhak mengenakan tindakan terhadap sesiapa yang telah melanggar undang-undang negara mereka seperti yang dilakukan oleh syarikat pelaburan 1MDB.
4. Kami menyifatkan, Pemuda Umno sangat bacul dan takut untuk bersuara terhadap kebrobrokan yang dilakukan oleh 1MDB sebaliknya sangat menjadi pengampu sehingga sanggup menipu serta mengelirukan rakyat. Sebagai entiti orang muda, Pemuda Umno perlu menunjukkkan 'kejantanan' mereka dengan menyuarakan bantahan terhadap skandal terbesar negara yang telah menjejaskan dana negara serta merosakkan imej negara.
5. Pemuda AMANAH Nasional menasihatkan Pemuda Umno agar jangan cuba membodohkan serta merendahkan tahap pemikiran rakyat dengan memainkan sentimen serta persepsi jahat. Kami yakin, rakyat tidak mudah terpedaya dengan dakyah Umno-BN yang cuba menutup isu tersebut demi terus mengekalkan kuasa mereka.
6. Kami mencabar Pemuda Umno untuk berada sepentas berdebat atau berdiskusi tentang isu 1MDB yang menjadi liabiliti kepada negara. Siarkan secara langsung di stesen televisyen agar seluruh rakyat dapat menilai dan mengetahui isu ini dengan lebih mendalam.
Ayuh bersama selamatkan Malaysia!
Membina Negara Berintegriti
#PemudaBekerja
MOHD SANY HAMZAN
Ketua Pemuda AMANAH Nasional
1 Julai 2017

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena