Wednesday 17 April 2019

KAYA SUNGGUH NAJIB Duitnya RM3.5 juta dicuri jaga TATAPI Kerajaan PH yg menyelamat dan membaiki kerosakkan dipanggil BODOH oleh walaun? Alahai Salahuddin ke ladang Rosham Noor jugak kau, Dato' tak pernah baca ke status 'JEM BALANG sekor' ni? [Video David Teo Ditampar Mat Over Depan Najib]

Khamis, 18 April 2019
Imej mungkin mengandungi: 1 orang
Kerajaan Yang Menyelamat dan Membaiki Kerosakkan Dipanggil bodoh .Kalau begitu Kerajaan Yang Menjual Tanah Rakyat Kem Tentera Sg Besi, Yang Jual Tanah Negara Di Tjg Pagar Singapura, Perosak Simpanan Org Tabung Ke Mekah TH, Pemusnah FELDA, Pencuri Wang Tabung Pencen KWAP, Penarik Subsidi Minyak, Penamat Biasiswa Kepada Pelajar2, Mengenalan Cukai Berantai GST kpd Rakyat, Kerajaan Yg Mengecilkan Peruntukkan Kesihatan dan Pelajaran Rakyat Sendiri dll...Dipanggil Apa?

Imej mungkin mengandungi: teks
Founder Ambank, Hussein Najadi ditembak di tempat parking kereta selepas beliau melahirkan kecurigaan terhadap urusniaga yang pelik dengan kemasukan berjuta ringgit ke dalam akaun Najib. Sampai sekarang nasib arwah Hussein masih belum terbela!
Imej mungkin mengandungi: 4 orang, orang berdiri dan teks

Kami Viral
Tengok ni Macai Umno rupa nya...
Imej mungkin mengandungi: 7 orang, orang berdiri dan luaran
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, berdiri, pokok dan luaran
Dah tak ada usahawan lain ke di malaysia ni? Dah tak ada petani moden lain ke di malaysia ni..? Beliau dikelilingi juak2 Umno/BN sedih2...huhu
Tiada penerangan foto disediakan.

Kecaman demi kecaman diterima atas lawatan Menteri Pertanian Dan Industri Asas Tani ke ladang milik Rosham Noor.
Neratif yang perlu fahami oleh semua pihak adalah, Datuk Salahuddin Ayub adalah Menteri Pertanain Dan Industri Asa Tani untuk semua rakyat Malaysia. Ianya tidak merujuk soal kepartian.Profesional mengambil tempat dalam kedudukan ini.
Untuk pengetahuan semua, Taman Kekal Pengeluaran Makanan (TKPM) adalah salah satu projek dibawah MOA. Projek TKPM ni banyak yang bermasalah.
Antaranya grant dan tanah diberikan pada masa pemerintahan BN kepada beberapa syarikat untuk diusahakan beberapa tanaman tertentu tapi banyak yang gagal dan buat benda lain. Ada juga yang berjaya.Boleh dikatakan 99% adalah penyokong Goverment Of The Day pada ketika itu termasuk Rosham Nor.
Sebagai Menteri pada hari ini, amat penting untuk Yb Datuk Salahuddin Ayub turun padang dan melihat sendiri isu-isu yang menyelebungi TKPM. Tengok sendiri ladang-ladang yang dibiarkan, tak diusahakan, ladang-ladang yg berjaya dan sebagainya kerana ini adalah amanah rakyat untuk beliau memastikan setiap sen yang yang dibelanjakan betul-betul pada matlamatnya.
TKPM Lanchang adalah antara TKPM terbesar di Malaysia.
Berkebetulan Rosyam Nor adalah sebahagian peserta TKPM dan menerima kemudahan itu dari MOA pada era pemerintahan yang lalu, adalah tidak adil dan tidak amanah pada rakyat jika Datuk Salahuddin abaikan ladang itu semata-mata kerana sentimen politik walhal amanah rakyat adalah memastikan harta negara dibelanjalan pada jalan yang betul .
Dalam lawatan itu tidak lupakan kesempatan diambil melawat ladang seorang petani yang berjaya dan orang lama dibidang pertanian
Ladang milik saudara Hussin atau lebih dikenal Hussin Dkelah di Benta. Ini ladang baru yang akan menghasilkan ladang durian musang king yang akan membantu menjana income kepada negara.
Menjadi sebahagian dari sumpah menerima jawatan beliau untuk bersifat amanah kepada rakyat dan negara.
Nyamuk Menggigit
16 April 2019
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, berdiri, topi dan teks
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, orang senyum, orang berdiri, luaran dan alam

1 comments:

nick said...

Pepatah melayu "kera di hutan disusukan, anak di rumah terbiar kelaparan" amat sesuai untuk peringatkan kembali kepada menteri2 PH. kalau ye pun nak buat politik baru, sekurang2nya penyokong2 PH dan rakyat2 yang berkecuali sifat mereka didahulukan bukannya banyak mendokong biawak hidup, wei! Puak2 ni ada kemungkinan akan menikam belakang PH sebab itu sifat mereka. Tak ingat ke kes pengeluar minuman anak2 pemimpin UMNO yang ditolong oleh Syed Saddiq yang akhirnya difitnah dan diburuk2 di media sosial. Bertindaklah dengan cermat bukannya lurus bendul!

Nick.
Cape Tiger.

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena