Tuesday, 30 April 2019

MB Terengganu (Pas) berpandangan neutral yg tahu sedar PH lebih baik dpd BN! ‘Walaupun kuat sembahyang, tapi bila duit datang terima juga’ [Video PAS MENGKAFIRKAN PIHAK LAIN IKUT SUKA-SUKA]

Selasa, 30 April 2019
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, teks
Alhamdulillah.. Terbaik buat MB Terengganu yg berfikiran terbuka & berpandangan neutral yg tahu sedar PH lebih baik dpd BN.
Inilah bezanya org bijak pandai yg professional berbanding lebai² penunggang agama.
Bila keluar berita sebegini senyap plok puak² 'perpaduan ummah' yer..
Imej mungkin mengandungi: teks

‘Walaupun kuat sembahyang, tapi bila duit datang terima juga’

Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad agak pelik dengan sikap sesetengah penjawat awam beragama Islam yang berfikiran bahawa menerima rasuah baik-baik saja kerana ia kurang berdosa berbanding minum alkohol.
Berucap pada majlis perjumpaan dengan lebih 1,000 pegawai kanan kerajaan di Putrajaya, katanya, kakitangan awam hari ini kelihatan lebih warak daripada mereka yang berkhidmat pada zaman British.
“Saya teringat tentang pegawai-pegawai di zaman British. Mereka tidak banyak terlibat dengan rasuah. Tapi lagak mereka seperti pegawai British. Mereka minum arak dan sebagainya.
“Tapi sekarang ini kita tak minum lagi. Sekarang ini lebih warak dari dulu. Ramai dari kita ada tanda di dahi, sebab mereka sembahyang. Jelas lagi karakter pegawai-pegawai sekarang ini ini sudah bertukar.
“Pegangan mereka pada ajaran agama lebih kuat dari dulu. Tapi kita dapati walaupun kuat pegangan agama, sembahyang, puasa, umrah tiga hingga empat kali, tapi bila duit datang, (mereka) terima juga.
“Ini yang pelik. Kalau arak tu haram, rasuah itu dua, tiga kali kali lebih teruk. Sebab itu kita hapuskan amalan rasuah ini,” katanya.
Mahathir kata, ramai di kalangan pegawai berkenaan sekarang tidak berpuas hati kerana kerajaan Pakatan Harapan sangat aktif menentang rasuah sehingga mereka ini tidak dapat menjana "pendapatan lebihan" lagi.
“Hari ini, kerana kerajaan (PH) ini menolak rasuah, maka mereka tidak dapat lagi dari punca-punca (rasuah) itu. Tak dapat lagi upah-upah tertentu (hingga) berasa kecewa dengan kerajaan baru...
“Kita tahu dahulu orang-orang tertentu yang dapat perlindungan dari jentera kerajaan. Kerana mereka guna rasuah dengan pegawai-pegawai kerajaan.
“Bila kita usahakan perkara ini dihentikan, maka banyak pegawai-pegawai tertentu tidak dapat lagi punca pendapatan lebiha. Mereka kecewa. Seolah-olah kerajaan kleptrokasi lebih baik dari kerajaan demokrasi,” katanya.
Mengambil contoh beberapa negara termasuk Mexico, Pakistan dan Indonesia yang menukar parti memerintah akibat salah guna kuasa, Dr Mahathir berkata usaha membersihkan negara daripada gejala itu perlu diteruskan kerana ia akan menghancurkan negara.
"Segala tugas tak dapat dijalankan dengan baik, kos akan meningkat kerana setiap kos kita belanja perlu tambah kos rasuah, dan sesetengah pihak tidak mendapat perkhidmatan sama sekali kerana rasuah," katanya.
Dr Mahathir berkata, kerajaan sebelum ini yang memerintah selama 61 tahun tidak mungkin kalah jika mereka berpegang kepada tugas dan tidak menyalah guna kuasa yang diberikan rakyat.
Pertukaran kerajaan adalah penting kerana rakyat tahu negara dipimpin dengan cara yang tidak baik sehingga dikenali sebagai negara kleptokrasi atau kerajaan penyangak.
"Apakah kita nak kerajaan penyangak atau diganti kerajaan baharu? Apakah kerajaan baharu akan jadi penyangak, mungkin kalau tidak berjaga-jaga," katanya.
Bagaimanapun, katanya setakat ini, beliau belum nampak kecenderungan untuk salah guna kuasa dalam kalangan pentadbir.
Sepanjang hampir setahun PH memerintah, Dr Mahathir berkata beliau mendapati secara umumnya kerajaan tidak menghadapi banyak masalah dalam pentadbiran walaupun terpaksa menggugurkan mereka yang jelas menyeleweng dan melakukan kesalahan.
"Yang lain saya fikir (mereka) sedar pertukaran kerajaan dan kerajaan sekarang berhak menentukan dasar negara," katanya.
Dr Mahathir berkata, jika rasuah dilihat sebagai haram sama seperti arak, maka pegawai kerajaan pasti tidak akan melakukan perbuatan jijik itu.
Malaysiakini.

1 comments:

nick said...

Melayu2 ni sama je dengan lebai2 dan ulamak palsu. Berlakon warak tapi bila rasuah, semua sapu sebab mereka fikir dengan duit rasuah tu boleh pergi haji dan umrah berkali2 dan jadi suci bersih macam bayi. Inilah pegangan songsang dan sesat yang melayu2 berlagak warak ni pegang. Walhal mereka lah golongan2 yang Rasulullah tegur dan beri amaran iaitu golongan2 ulamak jahat serta pihak2 yang "jahil' yang diberi jawatan dan amanah yang akhirnya merosakkan agama dan bangsa.

Golongan2 inilah yang sekarang ni dok masih kuat menyokong dan mempertahankan perompak dan penyamun sebab mereka pun dapat bahagian dari duit rasuah. Melayu dan ulamak palsu ni lah yang begitu "phobia" dengan anjing dan babi serta arak tapi duit rasuah tu semua kuar fatwa "halalan toyiban" dan makan berjemaah. Bila cerita dan bukti tersebar, buat tuduhan palsu kononnya difitnah sedangkan mereka ni semuanya berbohong untuk tutup kejahatan dan kejelikan mereka sambil mempergunakan agama dan Rasulullah untuk melindungi kemunafikan mereka. Mereka nilah dalil dan tanda nyata kita diakhir zaman bila "ulamak jahat mula berkeliaran dan jawatan2 dan amanah diberikan bukan kepada yang ahli dan bukan kepada orang yang layak".

Umat Islam melayu masih tak nampak lagi? Masih lagi tidur dibuai dengan pembohongan yang diselitkan ayat2 Al Quran dan hadis2 yang disalahguna serta digunakan bukan pada tempatnya? Masih lagi dok berangan2 kononnya Tok2 Puru dan parti politik palsu tu akan datang menyelamatkan kamu ketika terbaring dalam kubur menjawab soalan mungkar dan nangkir? Janganlah dok tertipu dengan benda2 BIDAAH ni, wahai umat Islam! Iman dan amal sahaja yang akan jadi pelindung kamu di akhirat dan bukannya Tok Puru dan keahlian parti yang jadi perisai kamu! Cukup2lah dengan kejahilan kamu sehingga menyebabkan Islam dipandang remeh!

Nick.
Cape Tiger.

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena