Wednesday 24 April 2019

PAS FITNAH LAGI & UMNO PAS dah kecut! Dr M: Perlembagaan Johor, T'ganu 'terbatal' bila Malaya dibentuk [Video Umno SOROK Dana & PAS MENGKAFIRKAN PIHAK LAIN IKUT SUKA2]

Khamis, 25 April 2019
Jom Channel
MENARIK DALAM RENTASAN BERITA 489 1. SOROK DANA, UMNO LANGGAR AKTA PERTUBUHAN 1966. 2. PAS MENGKAFIRKAN PIHAK LAIN IKUT SUKA-SUKA. 3. STATUT ROM - GELARAN 'PROFESOR KANGKUNG' TIDAK WAJAR? 4. ECRL - ANGGUR MASAM BARISAN NASIONAL.
Imej mungkin mengandungi: teks
Imej mungkin mengandungi: teks

Dr M: Perlembagaan Johor, T'ganu 'terbatal' bila Malaya dibentuk

Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad hari ini mendakwa bahawa perlembagaan negeri Johor dan Terengganu terbatal apabila Persekutuan Tanah Melayu ditubuhkan.
"Perlembagaan negeri Johor dan Terengganu yang diisytiharkan sebelum ini dibatalkan oleh perlembagaan baru yang diterima oleh semua negeri.
"Oleh itu pada 9 Mei, 2018, rakyat Malaysia mengundi untuk memilih kerajaan (Persekutuan) Malaysia dan kerajaan-kerajaan negeri.
"Adalah penting bahawa semua orang menghormati perlembagaan dan mematuhinya. Kegagalan berbuat demikian akan menafikan peraturan undang-undang," katanya dalam catatan blog petang ini.
Perlembagaan Johor dimasyurkan pada tahun 1895 manakala Perlembagaan Terengganu dirangka pada tahun 1911 dan masih berkuatkuasa.
Perlembagaan negeri di semua negeri Tanah melayu adalah merupakan asas untuk pembentukan dewan undang negeri masing-masing serta memberi panduan terhadap pembentukan kerajaan negeri.
Kenyataan Mahathir itu dibuat selepas pertelingkahan dengan istana Johor dalam isu pemilihan menteri besar dan anggota majlis mesyuarat kerajaan negeri (exco).
Malaysiakini.

1 comments:

nick said...

UMNO kaki samun dan PAS kaki bohong dan tipu. Ulamak2 PAS je yang selalu masuk mahkamah sebab kaki tipu dan kaki fitnah. Ulamak jahat akhir zaman ni memang keji. PAS memang Parti bidaah!

Nick.
cape Tiger.

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena