Tuesday 23 April 2019

Kelantan ibarat 'GEDUNG PIL KUDA' PAS akan kata ini pun salah DAP? Saya ‘team player’ dan DAP tak rancang plot jatuhkan MB, kata Aziz Bari [Video 1MDB - BARISAN NASIONAL MASIH BERMIMPI DI SIANG HARI]

Selasa, 23 April 2019
Jom Channel
Ka Siong menegaskan kenyataan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa Bandar Malaysia akan mempunyai nilai pembangunan kasar (GDV) sebanyak RM140 bilion, dan jika digabungkan dengan projek Tun Razak Exchange (TRX) yang mempunyai GDV sebanyak RM40 bilion, jumlahnya adalah RM180 bilion. Katanya, ia lebih daripada cukup untuk menampung hutang 1MDB sebanyak kira-kira RM30 bilion. "Saya benar-benar terduduk, bagaimana Wee, seorang jurutera profesional yang memiliki kedoktoranpada namanya, boleh tersilap bahawa GDV adalah keuntungan yang boleh digunakan untuk membayar hutang RM31 bilion 1MDB" kata Tony Pua dalam satu kenyataan.
Imej mungkin mengandungi: 1 orang
Tiada penerangan foto disediakan.

Saya ‘team player’ dan DAP tak rancang plot jatuhkan MB, kata Aziz Bari

Exco Jawatankuasa Pendidikan, Sains, Teknologi dan Alam Sekitar Perak, Dr Abdul Aziz Bari menegaskan beliau tidak terbabit dalam sebarang rancangan untuk menyingkirkan Menteri Besar, Ahmad Faizal Azumu.
“Tidak ada plot atau apa-apa usaha untuk menjatuhkan menteri besar oleh saya. Jadi tak betul kata saya nak jatuhkan menteri besar. Langsung tak masuk akal dan melawan sistem.
“Macam mana saya nak jatuhkan dia (menteri besar) saya sudah sebut tidak ada undi tak percaya, kalau Umno nak cakap, itu soal dia.
“Saya ‘team player’ (kerja berpasukan) dan saya tak buat keputusan seperti ini,” katanya yang dipetik oleh portal Berita Harian Online, hari ini.
Malah kata naib pengerusi DAP Perak itu, dakwaan bahawa beliau secara sendirian merancang usaha menyingkirkan Ahmad Faizal juga adalah tidak munasabah kerana ia bukan sesuatu yang mudah.
Portal itu turut memetiknya sebagai berkata, pelantikan menteri besar perlu diputuskan kepemimpinan Pakatan Harapan (PH) Perak dan memerlukan perkenan Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah, sekali gus bukan sesuatu yang boleh dibuat serta diubah begitu sahaja.
Abdul Aziz berkata demikian ketika mengulas laporan akhbar yang mendakwa beliau sanggup menukar ‘baju’ dari DAP kepada Bersatu bagi memastikan dirinya dilantik sebagai menteri besar.
Ditanya hubungan beliau dengan Ahmad Faizal, Abdul Aziz berkata hubungan mereka berdua secara peribadi adalah baik sebagai rakan, malah dari aspek dasar kerajaan juga setakat ini tidak ada percanggahan.
Mengulas lanjut, katanya, DAP juga tidak merancang sebarang usaha untuk menjatuhkan menteri besar kerana berpegang teguh atas semangat setia kawan dalam PH.
“Jika ia (menjatuhkan menteri besar) dilakukan, segala-galanya akan jatuh. Ini kerana menteri besar ditukar oleh kepemimpinan dan bukan melalui undi tak percaya,” katanya.
Malaysiakini.

1 comments:

nick said...

Amanat Hadi adalah BIDAAH BESAR! Wajib umat Islam menjauhkan diri dari puak2 yang dok buat BIDAAH ni! Bidaah ni tempatnya di NERAKA! Ini amaran dari Rasulullah SAW! Umat Islam wajib menolak pihak2 yang membuat BIDAAH ni! WAJIB menolak mereka!

Nick.
Cape Tiger.

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena