Wednesday 17 April 2019

Antarabangsa - Sekali Tun M lastik kena 4! Puak2 Lebai ada boleh buat? [Video "Datuk Seri kenapa jalan terhincut-hincut?"]

Khamis, 18 April 2019
KiniTV
Bekas perdana menteri Najib Razak dilihat berjalan terhincut-hincut ketika tiba di bangunan Mahkamah Kuala Lumpur hari ini. Apabila ditanya media, Najib berkata kakinya sakit kerana membuat senaman di gym. Perbicaraan ke atas bekas perdana menteri Najib Razak masuk hari kelima di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur. Kes Najib akan didengar hakim Mohd Nazlan Mohd Ghazali dan perbicaraan pagi ini dijangka bermula dengan keterangan oleh dua saksi, antaranya Nimma Safira Khalid. Beliau ialah pegawai bank Affin Bank Berhad yang menyerahkan dokumen bank berkenaan anak syarikat SRC International, Ihsan Perdana Sdn Bhd kepada penganalisis Jabatan Perisikan Kewangan dan Penguatkuasaan Bank Negara Mohammad Nizam Yahya ketika serbuan bank pusat di bank perdagangan itu dibuat di Jalan Raja Chulan, Kuala Lumpur, pada 6 Julai 2015. Bagaimanapun, semua mata bertumpu terhadap kemungkinan saksi keempat pendakwaan, Ahmad Farhan Sharifuddin yang pada ketika itu menjawat pegawai siasatan Bank Negara dengan jabatan yang sama (Jabatan Perisikan dan Penguatkuasaan Kewangan) akan dipanggil kembali ke kandang saksi hari ini.
Tiada penerangan foto disediakan.
Kami Viral
Artikel Ringkas TT Tentang Rundingan Projek ECRL...
ECRL: KEBIJAKSANAAN YAB TUN M BERUNDING DENGAN NEGARA CHINA MELANGKAUI PEMIMPIN2 KUASA BESAR DAN NEGARA2 MEMBANGUN DUNIA SEPERTI AMERIKA SYARIKAT,PAKISTAN,SRI LANGKA DAN FILIPINA.
Perjanjian Baharu Projek Laluan Rel Pantai Timur (ECRL) Adalah Merupakan Satu Kejayaan Terbesar Buat PM Malaysia YAB Tun Dr Mahathir Muhamad Dan Ianya Telah Membezakan Malaysia Berbanding Negara2 Lain Di Dunia Yg Pernah Berurusan Dengan Sebuah Kuasa Besar Asia Serta Dunia Seperti Negara Republik Rakyat China.!!!
Ianya Telah Di Perakui Sendiri Oleh Seorang Ahli Ekonomi Dari Amerika Syarikat Yg Juga Adalah Sebagai Pengerusi Jabatan Ekonomi LIU Post,Yakni Panos Mourdoukoutas Yg Telah Di Muatkan Ke Dalam Majalah "FOBES" Berkata :-
"MALAYSIA BERANI MELAKUKAN SESUATU YG GAGAL DILAKUKAN OLEH SRI LANGKA, PAKISTAN DAN FILIPINA UTK MENGHERET
BEIJING KEMBALI KE MEJA RUNDINGAN BAGI MENGURANGKAN KOS PROJEK2
PELABURAN".
"Dr MAHATHIR TELAH BERJAYA CUBA MENAMATKAN DOMINASI BEIJING TERHADAP KUALA LUMPUR DALAM BEBERAPA PELABURAN MEGA CHINA DI MALAYSIA"
Sebagaimana Yg Kita Semua Sudah Maklum Bahawa Projek ECRL Adalah Antara Puluhan Projek Infrunstruktur Mega China Yg Bertaburan Di Seluruh Dunia.!!!
Tun M Juga Sekaligus Telah Berjaya Menunaikan Antara Janji2 Menifesto PAKATAN HARAPAN Ketika PRU14 Yg Lalu Yakni Janji Utk Mengadakan Rundingan Semula Setiap Pelaburan China Di Malaysia Termasuklah Projek ECRL Ini.Ketika Itu (Era Kerajaan UMNO/BN) Hampir Semua Pelaburan China Di Malaysia Di Dapati Lebih Kepada Menguntungkan Beijing Dan Merugikan Kuala Lumpur Dan Juga Pelaburan China Di Seluruh Dunia Kebanyakannya Tidak Berdaya Maju Serta Menelan Kos Yg Amat Tinggi.Secara Tidak Langsung Ada Sesetengah Negara Yg Terlibat Telah Terjerumus Dengan Beban Hutang Yg Teramat Tinggi Dengan China Komunis Beijing.!!!
Alhamdulillah...
YAB PERDANA MENTERI MALAYSIA TELAH BERJAYA MENEUTRALKAN DOMINASI CHINA SERTA MEMBEBASKAN MALAYSIA DARIPADA BEBAN HUTANG YG BESAR HASIL KEJAYAAN MALAYSIA MENGHERET CHINA KE MEJA RUNDINGAN BAHARU YG LEBIH MENGUNTUNGKAN KUALA LUMPUR ATAS PROJEK ECRL.!!!
Sekian...
Wassalam..
Tiada penerangan foto disediakan.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena