Friday, 26 April 2019

SPRM tahan 'Datuk Seri', 'Datuk' didakwa rasuah penguatkuasa! Papagomo ni bukan pandai pun, kerja polis pun kena reject & Mana hilang pendekar Bugis? [Video PERPADUAN KAUM? WAYTHA BERMIMPI DI SIANG HARI]

Jumaat, 26 April 2019
Imej mungkin mengandungi: 6 orang, orang berdiri dan sut
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, orang berdiri
Imej mungkin mengandungi: 3 orang, orang berdiri
Otai BERSIH
SPRM tahan 'Datuk Seri', penasihat didakwa rasuah penguatkuasa.
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini menahan seorang wanita bergelar 'Datuk Seri' dan seorang lelaki bergelar 'Datuk' bagi membantu siasatan kes memberi suapan kepada penguatkuasa sebuah kementerian, yang dianggarkan mencecah ratusan ribu ringgit.
Menurut sumber, wanita berumur 49 tahun itu yang merupakan ketua pegawai eksekutif sebuah syarikat pembekalan ditahan kira-kira pukul 5.30 petang di Ibu Pejabat SPRM di Putrajaya, selepas hadir memberi keterangan.
Lelaki berusia 55 tahun yang merupakan penasihat syarikat itu pula ditahan pada kira-kira pukul 11.30 pagi di kawasan Dutamas Raya, Kuala Lumpur, kata sumber itu.
Siasatan awal mendapati kedua-dua individu bersubahat membayar wang suapan kepada penguatkuasa sebuah kementerian sebagai balasan untuk tidak mengambil tindakan terhadap syarikat mereka yang menjalankan aktiviti mengutip deposit bagi pelaburan yang tidak sah sekitar Julai 2017, katanya.
Pengarah Siasatan SPRM Simi Abd Ghani ketika dihubungi mengesahkan penahanan itu, dan berkata SPRM akan mendapatkan perintah tahanan reman terhadap kedua-dua suspek di Mahkamah Majistret Putajaya pagi esok.
Siasatan dijalankan mengikut Seksyen 17(b) Akta SPRM 2009.
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks
Otai BERSIH
Inilah dia bahan rujukan walauncai ... sebenarnya kita tak boleh salahkan Papagomo ni sgt... dia bukan pandai pun. Kerja polis pun kena buang.. Dia try si Sajat pun kena reject.. Utk pengetahuan.. PIBG adalah Persatuan Ibubapa dan Guru, dan surat tersebut tak ada kaitan dengan arahan dari kementerian @ kerajaan pun..
Malangnya.. Papagomo dah delete tweet tu..mungkin sbb tersedar bangang kot.

‘Mana hilang pendekar Bugis?’ – Steven ajak Najib berbalas pantun

Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Steven Sim membalas hantaran yang dibuat bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dengan beberapa rangkap pantun Melayu.
Steven mengambil pendekatan kreatif itu bagi menjawab tohmahan Najib yang mendakwa kononnya menjadi mangsa propaganda DAP.
Pantun itu dimuat naik di Facebook Ahli Parlimen Bukit Mertajam itu dengan tanda pagar #PantunBattle #JanganTakBalas.
Makan cabai terasa pedas
Meroyan pagi sampai ke petang
Tuah badan bosskur membalas
Berjuta masuk terlepas pandang
Dulu Birkin kini bosskur
Haloba siapa mangsanya siapa
Dato Seri troll, saya pun akur
Dato Seri tegur, saya pun sapa
Kura-kura nak jadi angsa
Mana hilang si buah manggis
Pura-pura nak jadi mangsa
Mana hilang pendekar Bugis?
Minta belas mengelak mati
Bacul melayang beralih-alih
Yang hak jelas batil pun pasti
Empunya wayang tak usah dalih
Tuan menganyam tak pernah rampung
Dongeng didalang mendabik dada
Ibarat ayam riuh sekampung
Cumanya malang telur tiada
Terdahulu Najib, dalam hantaran di Facebook, mengulas laporan berita yang memuatkan kenyataan Steven yang mengingatkan orang ramai agar tidak berkongsi berita berunsur kebencian dan palsu di media sosial.
Menurut bekas Presiden UMNO itu, beliau kononnya menjadi mengsa propaganda Pakatan Harapan.
Najib kini sedang dibicarakan atas tiga tuduhan pecah amanah, satu tuduhan salah guna kuasa dan tiga tuduhan pengubahan wang haram berkaitan dana RM42 juta melibatkan bekas anak syarikat 1MDB, SRC International.
Terdapat puluhan tuduhan lagi yang akan dihadapi beliau di mahkamah. – Roketkini.com

2 comments:

Lone ranger pomen said...

Ni mamat yg kena buang pasal pow mat pet tu ke. Dgn yg kalah saman dgn Anwar dulu kan. Dia memang bodoh tahap babun laut. Elok la kena pecat dulu. Dia hidup pun dgn jadi pembodek tegar. Aku tak paham kenapa la umno bleh angkat sampah ni. Muka mcm saya, tapi bukan saya.... Tgk muka pun tau, jenis takde seri... Pasal bamyak cekik duit haram. Dah m gorila tak cukup bulu aku tgk...

Anonymous said...

Kalah saman fitnah tuduh Anwar homoseksual RM800k. Kalau org biasa2 memang dah kena bankrapsi, tapi sponsor banyak duit curi jadi paw sahaja bantu macai No 1 yang pakar propanganda kotor2.

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena