Tuesday 30 April 2019

[Video 'Ada tanda dahi, duit datang, terima juga, Siapa pekak? Tak perlu pertahan Najib'] "Pasai dia pekak" & Islam terancam? Harap Dr Maza faham..Syabas SPRM! Bekas Pegawai Khas Hishamudin direman 3 hari menjadi dalang mengatur projek2.

Rabu, 1 Mei 2019
KiniTV
Antara paparan Sekilas Fakta, 30 April 2019: 1) Saya tidak risau - Tinjauan Merdeka Centre prestasi PH merosot 2) Ada tanda pada dahi, tapi duit datang, terima juga - Tun M 3) Video Tun M Seloroh Mufti Perlis, Pekak! 4) Saya tak pasti siapa yang pekak - Mufti Perlis 5) Umno tak perlu pertahankan Najib - KJ 6) Guan Eng yakin ekonomi akan kembali cergas
Harap Dr Maza faham...
Islam terancam?
Tidak! Islam tidak terancam hanya semata-mata pihak berkuasa menahan seseorang yang baru memeluk Islam, menyampaikan ceramah yang memburuk-burukkan agama asalnya, mengutuk dan menghina.... Tindakan pihak berkuasa itu sangat wajar dan itulah yang sepatutnya.

Kerana perbuatan itu memang perlu ditegah.... menyalahi undang-undang negara, bahkan menyalahi hukum agama pun..... Untuk mendakwahkan Islam kita tidak perlu memburuk-memburukkan agama lain.... Untuk menyampaikan kebenaran Islam kita tidak perlu mengutuk dan menghina agama lain... Allah dan Rasul melarang orang Islam mempersendakan sembahan agama lain... Kerana apa...? Kerana tidak mahu mereka membalasnya dengan mengutuk Allah dan Rasul secara melampau pula.
Kalau nak ceritakan pengalaman memeluk Islam tak salah, tapi tak perlu burukkan agama asal kepada umum... tak perlu... Islam pun tak perintahkan begitu, bahkan Islam melarang perbuatan itu... Menurut undang-undang negara pun memang salah.... Perbuatan itu menyentuh sensitiviti penganut agama lain, dan boleh menggugat keharmonian masyarakat.
Orang bukan Islam tidak mampu mengancam Islam, tetapi Islam terancam oleh tangan dan mulut orang-orang Islam sendiri.... Di Malaysia, Islam diancam oleh ustaz-ustaz, lebai-lebai, pegawai-pegawai agama, mufti, mat jais, mat jaip, dan sebagainya.
Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang dan orang duduk
Imej mungkin mengandungi: 1 orang
Otai BERSIH
Syabas SPRM!
Bekas pegawai tugas-tugas khas kepada Datuk Seri Hishammudin Tun Hussein direman 3 hari bermula hari ini, kerana menjadi dalang mengatur projek-projek ketika bertugas di Kementerian Pertahanan termasuk pembekalan peralatan pesawat bernilai kira-kira RM1.8 juta.
Difahamkan, SPRM juga sedang mengesan beberapa lagi individu dan syarikat pembekal di seluruh negara yang disyaki ada kaitan dengan individu berkenaan.
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena