Tuesday 23 April 2019

Alkisah ketua pemuda umno lupa makan ubat lah rasanya..Apa ko ingt ni kerajaan Pasir berdegung ke? Sembunyi dana parti, UMNO langgar Akta Pertubuhan 1966 [Video BEKAS PEGAWAI KHAS NAJIB BAKAL BERDEPAN TINDAKAN UNDANG-UNDANG?]

Rabu, 24 April 2019
Jom Channel
1. APA PUNCA SEBENAR TIADA TINDAKAN SALAH LAKU NETIZENS? 2. DANA POLITIK - KAWALAN UNDANG-UNDANG PERLU DISEGERAKAN 3. SIARAN VIDEO BICARA NAJIB ONLINE HINA MAHKAMAH, KATA PEGUAM 4. PEMIMPIN PAS NAMPAK LEBIH JELAS KERANA DUDUK ATAS POKOK
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, orang berdiri
Mat Sabu ke Rusia, bincang pemindahan teknologi pertahanan. Pemimpin PAS di atas pokok.. boleh teropong erkk!
Otai BERSIH
「Gambar Haji hadi memeriksa perbarisan Unit Amal」的圖片搜尋結果
'PM online' Memeriksa Perbarisan?
PEMIMPIN PAS NAMPAK LEBIH JELAS KERANA DUDUK ATAS POKOK
Jom Channel

Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks
Otai BERSIH
Dia ni lupa makan ubat lah rasanya..
Tak sampai setahun lagi kerajaan PH mentadbir negara nk mintak bubarkan Parlimen..
Jadi jantan sikit lah tunggu PRU,PH menang pun sebabkan pilihanraya la...
Apa ko ingt ni kerajaan Pasir berdegung ke?
Imej mungkin mengandungi: teks
Dulu UMNO fitnah, PAS lawan..
Sekarang PAS fitnah, UMNO jadi kawan!
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks

Sembunyi dana parti, UMNO langgar Akta Pertubuhan 1966

DAP akan membuat aduan dan meminta penjelasan daripada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS) berkenaan keterangan seorang pemimpin UMNO dalam perbicaraan kes melibatkan bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di mahkamah semalam.
Pada hari keenam perbicaraan kes Najib, Setiausaha UMNO Johor Bahru, Abu Talib Alias dan Ketua UMNO Padang Serai, Asmadi Abu Talib mengaku menerima cek masing-masing berjumlah RM300,000 dan RM50,000 daripada bekas Presiden UMNO itu.
Asmadi – yang merupakan saksi kesembilan – menjelaskan bahawa cek yang diterimanya tidak didepositkan ke dalam akaun UMNO Padang Serai, tetapi akaun peribadinya.
Ketika disoal balas Timbalan Pendakwa Raya Muhammad Saifuddin Hashim Musaimi mengenai alasannya berbuat demikian, Asmadi menjawab:
“Sekiranya masuk ke dalam akaun bahagian, ia akan melibatkan mesyuarat agung tahunan (AGM).
“Tapi kalau melalui saya, ia akan terus masuk ke pihak pengurusan.
“AGM melibatkan juruaudit luaran,” jelas Asmadi.
Menurut Ahli Parlimen Kepong yang juga Setiausaha DAP Wilayah Persekutuan, Lim Lip Eng, pengakuan Asmadi itu membangkitkan persoalan sama ada pemimpin UMNO itu telah melanggar Akta Pertubuhan 1966.
“Menurut berita yang telah dilaporkan, mereka dengan sengaja menyembunyikan dana yang diberikan kepada UMNO tetapi menggunakan akaun individu-individu dengan tujuan menyembunyikan daripada pengetahuan pihak ROS dan juruaudit UMNO.
“Bukankah ini satu kesalahan jenayah yang serius serta melanggar undang-undang Akta Pertubuhan 1966?” soalnya dalam kenyataan, hari ini.
“Walaupun perbicaraan kes jenayah Najib Tun Razak dan SRC International Sdn Bhd sedang dijalankan, saya percaya pihak ROS dan agensi penguatkuasaan yang lain berkuasa bagi menjalankan siasatan serentak sama ada UMNO telah melakukan kesalahan-kesalahan susulan pengakuan saksi-saksi di mahkamah atas pembayaran secara ‘rahsia’ tersebut,” tambahnya.
Najib kini sedang dibicarakan atas tiga tuduhan pecah amanah, satu tuduhan salah guna kuasa dan tiga tuduhan pengubahan wang haram berkaitan dana RM42 juta melibatkan bekas anak syarikat 1MDB, SRC International. – Roketkini.com

1 comments:

Unknown said...

Ketua pemuda umno tu CEPAT PANCUT. blm apa2 dh lembik.

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena