Saturday 20 April 2019

Makin menjadi2 bohong syarie untuk strategi PRU15 di benarkan PEMIMPIN ATAS POKOK! Qari, qariah Malaysia juara tilawah al-Quran antarabangsa [Video BERBULAN MADU SUDAH BERAKHIR]

Ahad, 21 April 2019
Jom Channel
"Patahkan serangan UMNO dan PAS bahawa kerajaan PAKATAN HARAPAN tidak membela Melayu dan tidak membela Islam yang diyakini oleh orang Melayu ketika ini" katanya dalam satu kenyataan, baru-baru ini.
Bagaimana pejuang-pejuang rakyat hendak mematahkannya kalau tiada kerjasama dari pihak yang memegang kuasa?
Imej mungkin mengandungi: 1 orang
Makin menjadi-jadi lepas bohong syarie dan bohong untuk strategi PRU15 di benarkan oleh pemimpin atas pokok beri greenlight.
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, teks
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks

Qari, qariah Malaysia juara tilawah al-Quran antarabangsa

Qari dan qariah Malaysia, Abdul Khair Jalil dan Nor Farhatul Fairuzah Panut masing-masing diumumkan johan kategori Tilawah pada Majlis Tilawah dan Menghafaz Al-Quran Peringkat Antarabangsa (MTHQA) ke-61.
Pada majlis yang diadakan di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur itu, Abdul Khair memperoleh markah 93.02 peratus manakala Nor Farhatul Fairuzah meraih 87.05 peratus.
Kedua-dua mereka membawa pulang hadiah jongkong emas bernilai RM70,000, wang tunai RM40,000 dan piala iringan disampaikan Sultan Perak Sultan Nazrin Shah yang berkenan berangkat ke majlis itu.
Sementara itu, Yassine Bekouassa dari Algeria muncul naib johan qari dengan membawa pulang hadiah wang tunai RM30,000 manakala tempat ketiga dimenangi qari Maghribi, Ilyas Lamhayahoui yang menerima wang tunai RM20,000.
Wardatun Nisa Hasa dari Indonesia pula muncul naib johan qariah dan tempat ketiga dimenangi qariah Thailand, Karimah Hayibaraheng, dengan masing-masing turut membawa pulang hadiah wang tunai RM30,000 dan RM20,000.
Bagi kategori Hafazan Al-Quran Lelaki, Mohamed Abdi dari Sweden muncul juara setelah memperoleh markah 96.05 peratus manakala Mohammad Maruf Hossain dari Kanada di tempat kedua dengan 94.26 peratus dan Heytham Sagar Ahmad (Kenya) di tempat ketiga apabila meraih 94.11 peratus.
Kategori Menghafaz Al-Quran Wanita pula dimenangi Fatouma Ousseni Moussa dari Niger yang mendapat markah 92.96 peratus, di tempat kedua Hadeel K.A Madfaa (Palestin) 92.83 peratus dan Hasiya Usman Jibrilla Mohammed (Nigeria) di tempat ketiga setelah memperoleh 88.58 peratus.
Juara setiap kategori Hafazan Al-Quran turut menerima jongkong emas bernilai RM70,000, wang tunai RM25,000 dan piala iringan, manakala naib juara dan tempat ketiga masing-masing membawa pulang wang tunai RM20,000 dan RM15,000.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena