Saturday 5 August 2017

[Video HAMZAH KPDNKK DIMAKI 'BODOH' kerana beri jawapan tak memuaskan] Noh Omar do 'Magic'! BN mesti terima hakikat, sudah 27 ribu buah rumah mampu milik dibina di Pulau Pinang.

Ahad, 6 Ogos 2017
FAKTA
Harga air negeri Pulau Pinang PALING MURAH, hutang negeri Pulau Pinang PALING RENDAH
1) 7 buah negeri telah melaksanakan penstrukturan semula air termasuk Pulau Pinang, bahkan ada negeri yang lebih awal melaksanakannya.
2) Walau bagaimanapun, harga air negeri Pulau Pinang PALING MURAH dan hutang negeri Pulau Pinang PALING RENDAH di seluruh Malaysia.
3) Penstrukturan semula air BUKAN ehsan kerajaan pusat, tetapi strategi WIN-WIN yang memberi penjimatan kepada pusat dan negeri.
4) Hakikatnya urus tadbir BERSIH dan CEKAP kerajaan negeri Pulau Pinang membolehkan rakyat menikmati harga air TERMURAH dan mempunyai hutang negeri TERENDAH di seluruh Malaysia.
Sebarkan! 👍 
Image may contain: 1 person, text

Noh Omar do 'Magic'!!!

"confident" is really able to prepare 762,262 houses capable of property (Rmm) Within 5 months.. whereas before this k ' jaan bn can prepare 237,738 shore in 4 years..

Kah!!.. Kah!!.. Kah!!..

How Najib can pull back ' tokeh shrimp ' get into Najib's cabinet??!

BN mesti terima hakikat, sudah 27 ribu buah rumah mampu milik dibina di Pulau Pinang

GEORGE TOWN, 4 OGOS: Kerajaan Pakatan Harapan (HARAPAN) membina lebih banyak rumah mampu milik (RMM) di Pulau Pinang berbanding kerajaan Barisan Nasional (BN) yang mentadbir negeri itu sebelum tahun 2008.
Kurang 10 tahun memerintah negeri Pulau Mutiara itu, kata Exco Perancangan Bandar & Desa dan Perumahan negeri, Jagdeep Singh Deo berkata, HARAPAN setakat ini telah membina 27,230 unit RMM.
“Dalam pada ini, pihak Kerajaan Pusat tidak boleh lari dari hakikat bahawasanya di dalam tempoh masa 2000 hingga 2007 cuma 5,124 unit RMM dibina oleh Kerajaan BN terdahulu.
“Ini adalah berbanding sejumlah 20,887 unit RMM yang telah dibina dalam tempoh 2008 sehingga 2016 di bawah pimpinan Kerajaan Negeri HARAPAN,” katanya dalam kenyataan, baru-baru ini.
Beliau membuat perbandingan berkenaan sebagai mengulas Laporan Ketua Audit Negara yang mendakwa pengagihan RMM yang dilakukan kerajaan negeri Pulau Pinang kononnya tidak memuaskan.
Malah, katanya yang juga Adun Dato Keramat, tidak ada satu pun unit RMM di bawah Program Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA) hasil inisiatif kerajaan Persekutuan BN dibina di Pulau Pinang.
“Sebenarnya yang perlu diaudit adalah prestasi Kerajaan Pusat di dalam membekalkan unit-unit Projek Perumahan Rakyat (PPR) dan unit-unit perumahan RMM dan Mampu Milik ke Negeri Pulau Pinang,” ujarnya.
Mengulas mengenai bilangan unit RMM yang masih tidak berpenghuni, Jagdeep berkata, kebanyakan pemohon menolak untuk menduduki sesuatu penempatan RMM yang jauh daripada kemudahan asas seperti sekolah.
“Ia boleh dilihat bahawa kesemua PPR telahpun diisi oleh pemohon yang layak kecuali di Desa Wawasan menurut rekod kami
“Pengalaman kami menunjukkan bahawa majoriti pemohon tidak mahu memilih projek PPR di Desa Wawasan kerana ia tidak sesuai memandangkan keadaan geografi mereka, terutamanya tempat kerja mereka dan di mana anak-anak mereka bersekolah pada masa sekarang.
“Maka, pemohon tersebut tidak dapat menerima unit PPR di Desa Wawasan dan pihak kami tidak boleh memaksa mereka memilih unit-unit tersebut di Desa Wawasan,” ujarnya.
RMM yang dibina kerajaan negeri dijual dengan harga dari RM42,000 hingga RM300,000 seunit. Pulau pinang juga mempunyai had kelayakan pendapatan terendah bagi permohonan PPR iaitu RM1,500 berbanding negeri lain iaitu RM3,000. – Roketkini.com

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena