Wednesday 20 March 2019

[Video Bacaan Doa Shahmi Aiman Perhimpunan Solidariti Persatuan Penuntut University of Canterburry] Kepada Ahli Parlimen UMNO yang BIADAP: Paku dulang paku serpih, kata orang dia yang lebih ba ngang! Biarkan walaun walauncai bergumbira, Kerajaan PH teruskan berbakti!

Khamis, 21 Mac 2019
Video viral bacaan surah al-Baqarah serta terjemahan ketika acara penghormatan terakhir untuk mangsa serangan pengganas di Christchurch membuatkan netizen sebak. Ramai yang memuji bacaan menyentuh hati seorang pelajar Malaysia di sana yang dirakam dalam video itu. Penuntut Universiti Canterburry (UCSA), Shahmi Aiman Saiful Adly yang mengalunkan bacaan itu dilaporkan Harian Metro mengatakan acara itu bukan pengebumian namun solidariti untuk mangsa terlibat anjuran penuntut universiti. Shahmi Aiman yang juga anak kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Salor, Saiful Adly Abu Bakar menafikan video viral berkenaan adalah acara pengebumian jenazah mangsa namun sebenarnya acara penghormatan terakhir. Bukan majlis pengebumian mangsa tembakan sebaliknya, perhimpunan solidariti anjuran UCSA bagi menghormati tragedi yang berlaku. Ujarnya, dia diminta oleh pihak universiti untuk membacakan doa ketika himpunan itu sebelum terdetik untuk mengalunkan sekali surah al-Baqarah ayat 154 hingga 157 bersama maksudnya. Menurut Shahmi, dia membaca doa dan kemudiannya diikuti surah berkenaan beserta maksud untuk lebih difahami hadirin. Difahamkan seramai 10 ribu penuntut berkumpul di padang Universiti Canterburry, New Zealand itu. Selepas membaca doa, saya tergerak hati untuk membaca surah al-Baqarah serta terjemahannya bagi membolehkan semua yang hadir menghayati maksud bacaan itu. Ada penuntut tempatan yang sebak dan mengalirkan air mata sebaik saya mengalunkan bacaan al-Quran ini. Sumber: Harian Metro
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks
Kepada Ahli Parlimen UMNO yang BIADAP : Paku dulang paku serpih, kata orang dia yang lebih. ba ngang!
Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang, orang duduk dan luaran
Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang dan teks
Nampak tak betapa jahatnya Macai/Walaun ni buat fitnah?
Gambar kemalangan diambil dari laman web ðŸ‘‰http://forum.oktaneclub.com/…/174496-blacklist-okt-ve%C3%…/… , difitnahnya dengan mengatakan Tun kemalangan. Astaghfirullahal'adzim... Nauzubillahiminzalik... betul-betul Macai/Walaun ni tak takut dosa fitnah.
Gambar tahun 2018 dan kejadian diluar negara.
Sudah-sudahlah weh memfitnah tu. Zaman sekarang nak dapatkan maklumat dihujung jari sahaja lah.
Imej mungkin mengandungi: teks
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, teks
Wow
What a nation!
NZ I salute you
TQ for the lessons you continue to teach me.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena