Monday, 25 March 2019

[Video Saya tampar KJ macam buaya - Raja Bomoh] Penyamun dia bagi ' A ', kerajaan yang bersih bagi ' D '. KJ yg Hipokrit! Komunis DAP? Walaun walauncai korang jgn tunjuk vodo la..Orang gelak je tengok & Dulu di sekolah tulis 'Malu Sebahagian Iman' sekarang malu apa bosskur...

Isnin, 25 Mac 2019

Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks
Image may contain: 1 person
TS
Komunis DAP...?
Wei.. korang ni baca buku ke tak ni.?
Mana boleh ada komunis dah.... 
Melayu India Cina dan lain lain bangsa hendaklah bersatu. 
Itu perjanjian Merdeka..... Langgar perjanjian, British jajah balik Malaysia. Kalau dah kena jajah... Mana datangnya komunis....??
Agak agak korang LGE dan bangsa Cina nak ke masuk hutan balik jadi komunis...????
Korang jgn tunjuk vodo la... orang gelak je tengok..
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks
Otai BERSIH
Dulu di sekolah tulis malu sebahagian Iman sekarang malu apa bosskur...
Najib Razak sebagai orang tua, mengajar anak anak muda untuk generally buang rasa malu (termasuk melakukan perkara perkara buruk) melalui tagline # malu apa bossku adalah sangat sangat tidak bertanggungjawab.
Entah budaya buruk apa yang DSN cuba nak cipta untuk rakyat Malaysia. Dulu dulu di sekolah pun ada ditulis papan nota "Malu sebahagian daripada iman", dipandang dan dibaca setiap kali datang sekolah.
Tapi sekarang, bekas pemimpin utama pula mengajar anak anak muda, pedulikan rasa malu dalam segala perkara yang dilakukan (termasuk yang buruk).
___________________
BUDAYA BARU
Aku curi. Apa nak malu.
Apatah lagi aku boss kamu.
Tak perlu kamu malu kerana boss kamu mencuri.
Sikit-sikit kamu juga boleh dapat duit yang dicuri.
Nak malu apa. Bossku.
Bangsaku tak perlu malu.
Puisi oleh:
Tun Dr Mahathir Mohamad
Hari hari terakhir Najib dan Zahid. Selangkah lagi ke rumah pasung.
Baca: https://www.malaysianreview.com/…/zahid-rasuah-pecah-amana…/

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena