Sunday 24 March 2019

[Video PM pertimbang beli jet dari China jika EU tetap mahu haram sawit] Teladan yg baik, Kristian-Muslim hidup penuh keharmonian..Kita disini, menteri kena cekak, mahasiswa dicekik, Umno parti samseng!

Ahad, 24 Mac 2019
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, berdiri dan teks
Imej mungkin mengandungi: 8 orang

Imej mungkin mengandungi: teks

PM timbang beli jet dari China jika EU tetap mahu haram sawit

Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad berkata kerajaan mungkin terpaksa membeli jet pejuang dari China jika Kesatuan Eropah (EU) tetap mahu mengharamkan bahan bakar bio sawit.
"Jika mereka (EU) tetap mahu ambil tindakan terhadap kita, cuba memiskinkan kita, kita akan terpaksa menimbang untuk membeli kapal terbang daripada China atau mana-mana negara lain.
"Kita tidak perlu kapal terbang yang terlalu sofistikated, kita cuma perlu (kapal terbang) Cessna," katanya ketika sidang media di Pulau Carey, Selangor hari ini.
Mahathir sebelum ini mengancam untuk bertindak balas jika EU meneruskan langkah pengharaman kelapa sawit.
Beliau membangkitkan kemungkinan membeli jet pejuang China hari ini selepas melihat persembahan aerobatik jet tersebut ketika lawatan tiga hari ke Pakistan.
Katanya lagi, China tidak ketinggalan dalam kebolehan teknologi dan kini dilihat sebagai ancaman kepada negara-negara Barat.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena