Thursday 28 March 2019

[Video Pengerusi PAC: Saya rasa mungkin diri saya sesuai, seloroh Anwar] Tolak RACIS UMNO! MP Sandakan meninggal dunia & Takiyuddin tak berhasrat hantar notis letak jawatan anggota PAC.

Khamis, 28 Mac 2019

Imej mungkin mengandungi: 2 orang, orang senyum, teks

MP Sandakan meninggal dunia

Ahli parlimen Sandakan Stephen Wong, 65, meninggal dunia hari ini di Kota Kinabalu akibat serangan jantung.
Wong adalah pengerusi DAP Sabah dan sudah dua penggal menjadi anggota parlimen Sandakan, selain menjadi menteri kesihatan dan kesejahteraan rakyat Sabah.
Sementara itu, Dewan Rakyat hari ini bertafakur dan merakam ucapan takziah kepada keluarga Wong.
Timbalan Speaker Dewan Rakyat Nga Kor Ming mewakili Dewan Rakyat menzahirkan rasa dukacita dengan pemergian mendiang Wong.
Nga menyifatkan pemergian mendiang Wong sebagai kehilangan besar buat negara dan Dewan Rakyat.
“Mendiang Wong merupakan Anggota Parlimen Sandakan sejak 2013. Jasa dan pengorbanan mendiang amat besar dan bermakna kepada negara,” katanya.
Malaysiakini.

Takiyuddin tak berhasrat hantar notis letak jawatan anggota PAC

Ahli Parlimen PAS Takiyuddin Hassan berkata beliau tidak berhasrat untuk menghantar notis peletakan jawatan sebagai anggota Jawankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC).
Takiyuddin yang merupakan antara tiga wakil ahli parlimen pembangkang dalam jawatankuasa itu bagaimanapun enggan mengulas lanjut maksud sebenarnya.
"Tidak, saya tidak berhasrat pun," katanya ringkas melalui pesanan Whatsapp hari ini ditanya sama ada beliau telah menghantar notis peletakan jawatan sebagai anggota PAC.
Anggota PAC dari kalangan ahli parlimen pembangkang dalam sidang media Isnin lalu berkata mereka akan meletakkan jawatan serta-merta dalam PAC jika Ronald Kiandee dikekalkan sebagai pengerusi.
Kiandee dilantik menjadi pengerusi PAC ketika masih merupakan ahli parlimen BN. Bagaimanapun, ahli parlimen Beluran itu sudah menyertai Bersatu, iaitu parti komponen PH.
Susulan itu, pembangkang mencadangkan agar Kiandee digantikan oleh ahli Parlimen Parit Sulong Noraini Ahmad, yang juga merupakan ketua Wanita Umno. 
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena