Thursday 14 March 2019

[Video Penyatuan Ummah TIDAK AKAN SUCIKAN SKANDAL 1MDB] 'Negara Sejahtera Tanpa Fitnah' Hati2 la walaun & walauncai kalau taknak tidur lokap ya! Isu Taman Manggis selesai, rundingan berjaya

Jumaat, 15 Mac 2019
Jom Channel
Dua bekas pegawai Goldman Sachs Group Inc, Tim Leissner dan Roger Ng telah diharamkan daripada industri perbankan atas penglibatannya dalam "skim yang secara tidak sah mengalihkan berbilion ringgit daripada dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB), Malaysia" kata Rizab PersekutuanAmerika Syarikat.
Image may contain: 1 person, text
TS.
Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang, telefon dan teks
Hati hati la walaunbodo dengan macai kalau taknak tidur lokap ya. Kami tahu kamu tu miskin, takdak pasal kena saman. Menyusahkan mak bapak nanti.
P/s: buat ibu bapak, tolong tengok2 anak yang baru nak kenal politik tu. Jangan bagi hentam je mereka mengomen. Kamu yang susah nanti. Kami nasihat je. Kalau kena, malu boleh rugi pun boleh.
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks
Imej mungkin mengandungi: teks
Biasalahtu.. fitnah dulu nanti mohon maaf kemudian.. tapi mana pemimpin PAS tu dapat berita palsu ye?

Isu Taman Manggis selesai, rundingan berjaya

Rundingan antara Kerajaan Negeri Pulau Pinang dan tiga pihak yang berkhemah selama beberapa hari di lobi Komtar ekoran hilang kelayakan menghuni Projek Perumahan Rakyat (PPR) akhirnya membuahkan hasil.
Exco Perumahan, Kerajaan Tempatan dan Perancangan Bandar dan Desa, Jagdeep Singh Deo berkata, dua dari mereka bersetuju menerima tawaran kerajaan negeri untuk memiliki rumah kos rendah menerusi Skim Sewa Beli.
Sementara baki satu lagi pihak bersetuju untuk membeli rumah kos sederhana rendah di Daerah Timur Laut, tanpa melalui skim sewa beli, tambahnya.
“Sebagaimana yang telah saya katakan sebelum ini, mereka yang hilang kelayakan untuk PPR bukan bermakna mereka hilang kelayakan untuk kategori (perumahan) yang lain.
“Apa yang berlaku, kita telah berbincang dengan beberapa penghuni yang berada di Komtar sehingga semalam, saya gembira untuk mengumumkan akhirnya mereka telah bersetuju menerima tawaran.
“Iaitu, dua (pihak) menerima tawaran rumah kos rendah melalui Skim Sewa Beli iaitu harga rumah pada RM42,000, dan Kerajaan Negeri tidak akan mengenakan satu sen pun kadar faedah atas harga ini, yang mana tempoh sewa beli adalah 20 tahun.
“Dalam tempoh 20 tahun itu, ada ansuran bulanan iaitu RM175 dan bayaran penyelenggaraan iaitu RM58.30, yang membawa kepada jumlah besar bulanan RM233.30.
“Selepas tempoh 20 tahun itu, mereka akan menjadi pemilik (rumah kos rendah itu),” katanya pada sidang media yang turut disertai Ketua Menteri, Chow Kon Yeow di Komtar, semalam.
Sementara itu Chow turut menzahirkan rasa gembira atas kejayaan rundingan tersebut, sambil menambah yang hasil keputusan itu akan membolehkan kerajaan negeri menawarkan unit PPR kepada pihak yang telah sekian lama menunggu.
22 pihak sebelum ini hilang kelayakan untuk menghuni PPR Taman Manggis, sementara 11 daripada mereka telah menyerah unit kediaman masing-masing secara sukarela kepada Bahagian Perumahan Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri. – Roketkini.com

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena