Thursday 4 April 2019

[Video LELONG EQUANIMITY RUGI? JHO LOW kePANASan] PAS masih menjadi parti KAYPOH! Dok pikiaq apa #My BossKurrr kurrr? Setpol Kit Siang seru rakyat tolak kenyataan ‘penumpang’ Tok Mat.

Jumaat, 5 April 2019
Kampung Bemban Mambau 
PAS masih menjadi parti BODOH dan KAYPOH. BN yang bertanding di Rantau, parti Pak Lebai sibuk menempek bendera..Satu kerja pulak penguatkuasa SPR turunkan bendera mak kau hijau tu! 
Tumpang sekole.
Dok pikiaq apa #My BossKu... 
Pakatan Harapan Supporters
Imej mungkin mengandungi: 4 orang
Imej mungkin mengandungi: 5 orang, orang senyum, teks
Dulu non melayu di gelar pendatang. Sekarang dah di tukar sejak bersama kembali MCA dan MIC serta PAS iaitu PENUMPANG -TokMat

Setpol Kit Siang seru rakyat tolak kenyataan ‘penumpang’ Tok Mat

Syahredzan Johan menzahirkan rasa kesal dengan tindakan Pemangku Presiden UMNO, Mohamad Hassan yang melabel orang bukan Melayu di negara ini sebagai “penumpang”.
Dalam satu hantaran di Facebook yang sarat dengan mesej perpaduan, Setiausaha Politik kepada Lim Kit Siang itu berkata, kenyataan Mohamad yang lebih dikenali sebagai Tok Mat itu tidak selari dengan semangat pelbagai kaum di Malaysia.
“Berdasarkan Perlembagaan Malaysia, mereka (orang bukan Melayu) adalah rakyat Malaysia. Mereka adalah rakyat Malaysia, seperti mana saya dan Mohamad Hassan,” tegasnya.
Beliau justeru menggesa agar rakyat Malaysia bersama-sama menolak sikap dan bahasa perkauman kerana ia boleh membuka jalan kepada golongan ekstrimis untuk berkuasa.
“Orang Melayu dan bukan Melayu mempunyai kepentingan dan suara di tanah air tercinta milik kita bersama ini,” tegasnya. 

Tok Mat sebelum ini dilaporkan berkata “terlalu banyak penumpang di Parlimen”. Kenyataan “penumpang” itu dipercayai merujuk kepada wakil rakyat bukan Melayu.
Pun begitu, Tok Mat yang merupakan calon Pilihan Raya Kecil DUN Rantau menafikan bahawa kenyataannya itu merujuk kepada orang bukan Melayu, tetapi kononnya disasarkan terhadap “menteri tidak berprestasi”.
Beliau membuat penjelasan itu menjelang PRK DUN Rantau pada 13 April nanti.
DUN Rantau mempunyai komposisi pengundi yang terdiri daripada 53.43 peratus Melayu, Cina (18.81 peratus), India (27.01 peratus) dan lain-lain (0.75 peratus). – Roketkini.com

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena